Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

10 vásárlótípus, akit jobb elkerülni a kasszánál

Valószínűleg mindenki találkozott már valamelyik vásárlói kategóriával, vagy ő maga tartozik valamelyikbe.

Ma reggel bementem az egyik élelmiszerboltba, ahol egy mindenbe és mindenkibe belekötő vásárlóba futottam sorban állás közben. Elgondolkoztam, vajon voltam-e már rosszabb helyzetbe, vagy találkoztam-e már korábban hasonló esettel. Valószínűleg igen, és nem csak velem fordult elő ilyen. A kollégák segítségével összegyűjtöttem pár vásárlói típust, akikkel nem csak mi, vásárlók, de a bolti eladók sem szívesen találkoznak. 

1. A türelmetlen

Essünk túl rajta rögtön az elején: ez lennék én! Utálok várni, mert általában sietek. A sorban morgolódok, és értetlenül állok az előtt, miért csak egy kassza van nyitva, ha öt van összesen. Ráadásul ott van a többi vásárló, aki valamivel feltart.

2. Apróval fizető

Hónapokon át kuporgatta az 5-10-20-50-100-200 forintosokat, és ahelyett, hogy a postára vagy a bankba vinné beváltani, leugrik vele a boltba. Hát persze, hogy pont előtted borítja, és fizeti ki vele a dolgait. Az eladó nem tud mit csinálni, tágra nyitott szemekkel számolja a sok aprót, ami lehet, hogy ha máskor jön a boltba, még jól is jött volna neki...

3. Mindenen akadékoskodó

Semmi nem jó nekik. Nem szeretik, hogy a bolti eladó megfogja a pénzt, majd az árut. Elégedetlenek a termék árával. Hányszor halljuk: „A polcra nem ez volt kirakva”. Néha igazuk is van. A gond az, hogy ezeknek pont előttünk, a pénztárnál adnak hangot.

4. Utalványos

A leggyakoribb eset, hogy valaki Erzsébet-utalvánnyal fizet a boltban, majd előkerül a maradék készpénz, apró. Vagy, ami rosszabb, hogy az illető nem tudja, hogy bizony az utalványból nem adnak vissza a boltban, és azzal tartja fel a sort, hogy megpróbálja győzködni az eladót, hogy márpedig neki adja vissza azt a kétszáz forintot, amit nem vásárolt le az utalványból. Neked mindezt végig kell nézned és hallgatnod...

5. Számlás

Áfás számla lesz – hangzik el előtted a kérés, és következnek a hosszú percek. Szerencsére pár boltban már pillanatok alatt, egy kártyával is elintézhető a számlaadás, de vannak még múlt századi helyek is, ahol jelentős időt vesz igénybe, hogy kiállítsanak egy számlát, ennek pedig te iszod meg a levét.

6. Büdöske

Nem kellemes érzés végigállni úgy egy hosszú sort, ha előtted egy mosdatlan, vagy éppen pia-, cigiszagú ember áll...

7. Kocsi helyett a táskába pakol

Beállsz egy ember mögé, akinek teli a kocsija, de gondolván, csak ő van előtted, hamar sorra kerülsz, mert a többi sorban jópáran állnak kocsikkal és kosarakkal. Tévedsz, mert biztosan ő lesz az, aki a kasszás által lehúzott dolgokat nem a kocsijába pakolja, hanem szépen lassan a bevásárló szatyorba. Végül a fizetés után is várhatsz, amíg mindent el nem tesz, mert a kasszás nem szeretné, hogy a te és az ő dolgai összekeveredjenek.

8. Nagymami

Félreértés ne essék, szeretjük az idősebb korosztályt, néhányuknak viszont a bevásárlás olyan, mintha tűt kellene keresniük a szénakazalban. Mire megszoknák, hogy minek hol van a helye a szupermarketben, addigra átrendezik a boltot. Ráadásul téged kérdeznek meg, hol a rizs. A kasszában állva is kérdezgetnek, majd mikor sorra kerülnek, értetlenkedve tapasztalják, hogy a felvágott nem is volt olcsóbb, pedig tegnap este azt írták az akciós újságban.

A másik eset, amikor betolakodnak a sorba, mert sietnek...

9. Aki elmeséli a fél életét

Mit is mondhatnék. Van, akik sokat szeretnek beszélni. Mindennek megvan a helye és ideje, a panaszkodás és sztorizgatás viszont aligha érdekli az eladót és a vásárlókat.

10. Mérési gondokkal küzdő

Velem elég gyakran fordult elő, hogy az előttem álló nem mérte le a zöldséget, gyümölcsöt. Szerencsére a szupermarketek is felismerték, hogy ez nem mehet így tovább, ezért a legtöbb boltban már a kasszánál mérik le az árut. 

Nektek van saját kategóriátok? Kit hagytunk ki?

...ezeket láttad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások (19)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Petyuska12345
Petyuska12345 Tue, 2019-02-19 16:53

Mindannyian beletartozunk valamelyik itt kifogásolt típusba. Én például eztán is ragaszkodni fogok hozzá a pénztárnál, hogy a leárazott terméket, amint akár 5 000-rel kevesebbért tudok megvenni, azt az alacsonyabb áron számlázzák nekem. És amikor kiderül a hiba, akkor eztán is jelezni fogom. ha ráér valaki kivárni mögöttem, ha nem, én ragaszkodni fogok ahhoz, hogy a leárazás szerinti áron vihessem el a cuccot. Bocsi! És ha nekem ütődik valaki kocsija, táskája, akkor előrébb megyek kicsit, és már nem is ér el. Vagy magam mögött hagyom a kocsit, és már nem tud a táskájával, könyökével birizgálni. Olyan utálatosak tudunk egymással lenni, pedig nem feltétlenül direkt csinálja mindenki, hogy hozzánk ér, vagy bosszúságot okoz. Ahogy mi sem direkt okozunk másoknak bosszúságot. Márpedig nincs itt olyan kommentelő, aki ne okozna másoknak bosszúságot. Sajnos én sem vagyok kivétel. :-(

Petyuska12345
Petyuska12345 Tue, 2019-02-19 16:46

"Velem elég gyakran fordult elő, hogy az előttem álló nem mérte le a zöldséget, gyümölcsöt. Szerencsére a szupermarketek is felismerték, hogy ez nem mehet így tovább, ezért a legtöbb boltban már a kasszánál mérik le az árut. " Ennek időnként az az oka, hogy mondjuk én ott vásárolok többnyire, ahol nem kell lemérni az árut..., aztán elmegyek a másik nagy áruházba, ahol meg mérni kellett volna. Miért nem lehet egységes technikát alkalmazni? Igen, volt, hogy azért nem mértem le az árut, mert azt hittem, hogy ott sem kell. Jó, értem én, hogy hinni a templomban kell, de emberek vagyunk, tévedhetünk. És a pénztárosok, boltosok is sokszor tévednek, és a mi kárunkra. Engem már sokszor túlszámláztak. Másokat is, csak nem feltétlenül vesszük észre. Hogy direkt számolja kétszer a kávét vagy csak véletlen, az a végeredmény szempontjából mindegy. És ha a boltos, aki engem kiszolgál, ő tévedhet, akkor engem, aki megtisztelem az adott boltot azzal, hogy pont hozzájuk viszem a pénzem, engem miért kell kritizálni? Mindkét oldalon emberek vannak...

Petyuska12345
Petyuska12345 Tue, 2019-02-19 16:37

Ezzel a mindenen akadékoskodó résszel nem értek egyet. Sajnálom, de nem tudom előbb jelezni, hogy a leárazott termék árát nem módosították, hiszen ez számomra csak a vonalkód leolvasásakor, a pénztárnál derül ki. Akkor, amikor a pénztáros lehúzza az áron vonalkódját, és mondjuk 5.000.- Ft helyett még mindig 10.000-be kerül a cucc. Ez nem akadékoskodás, egyszerűen csak annyit szeretnék fizetni, amennyiért ki volt rakva az áru. És azon egyszerű oknál fogva, hogy meg sem vettem volna, ha nincs leárazva, mert talán nem is fontos, de annyiért megéri...

hejmaka
hejmaka Tue, 2019-02-19 14:18

hejmaka
Eddig nem emlitették azt a bosszantó tipust, aki a pénztárszalag mellett a bevásárlókocsit nem maga előtt tolja, hanem maga mögött húzza és ezért a következő vásárló nem tud a szalagra pakolni.

lilibe
lilibe Mon, 2019-05-27 13:03

én is így viszem a kocsit: ennek 2 oka van 1, utálom, ha a mögöttem jövő nekem tolja a kocsiját, vagy ha kosárral jön, akkor a nyakamba liheg. 2. egyre magasabbak a kocsik fogantyúi és a fogótól nem érem el a kosár alján levő dolgokat, tehát muszáj a másik végéról pakolnom

vicky_0414
vicky_0414 Mon, 2019-02-25 12:53

Hehe, ez én vagyok. x) Igazából azért csinálom, mert rendszeresen taszigálnak, lökdösnek a mögöttem állók, mintha attól gyorsabban haladna a sor (nem vagyok egy nagytermetű vki...), meg persze beleállnak az aurámba, szuszognak a fejem búbjára, simán érzem a hátamban a mamóka csöcseit, stb... ki nem állhatom, ezért a kocsit használom "védőpajzsnak" - mondjuk nálunk hosszú szalagok vannak, szal nem is akadályoz senkit, ha nem tud 4 vevő kifizetésre váró cuccai mögé pakolni mosrögtönésazonnal. :)

firstlady
firstlady Mon, 2018-01-29 08:58

Az én "kedvencem" is kimaradt a cikkből, de egyik hozzászóló már megemlítette. Aki fél órát toporog a sorban, de ebből az időből nem futja arra, hogy előkotorja a pénztárcáját. Akkor kezdi lázasan keresni, mikor már fizetnie kellene.
A másik, aki azt hiszi, gyorsabban haladunk, ha a hátamra tapad és a nyakamba liheg. Mert biztosan mehetnénk előbbre, csak én valamiért nem akarok...

JUDYTH59
Walaky / JUDYTH59 Sun, 2018-01-28 22:15

Azért essen szó az igen "kedves" pénztárosokról, kiszolgálókról is, akiket jobb elkerülni! Minden éremnek két oldala van! A pénztárosok "téves" számlázásáról már ne is beszéljünk! Olyan unottan, undorral végzik a munkájukat - tisztelet a kivételnek - a pénztárosok, ha valaki 3-4 terméknél többet vásárol, olyan flegmán beszélnek, olyan képet vágnak, ami már valóban visszataszító, s inkább beáll az ember a hosszabb sorba a tényleg kedves pénztároshoz! Szóval, a másik oldalt is érdemes lenne kivesézni!

Petyuska12345
Petyuska12345 Tue, 2019-02-19 16:40

Egyetértek. Nagyon sokszor okoznak bosszúságot a kereskedelemben dolgozók is a hanyagságukkal, barátságtalan viselkedésükkel vagy a bénázásukkal. Mint a pénztáros, aki nem elég, hogy 10 másodpercenként eltűri a nagyon spéci haját, mert muszáj, különben nem lát..., és még elkezd parolázni a másik pénztárossal, miközben piszkosul lassú alapból is. Ezer sztorim van. Bocsi az ünneprontásért!

Artemisz
Artemisz Tue, 2017-08-08 11:25

No igen, a kereskedelem az a hely, ahol az idióták, az energiavámpírok, az unatkozók, a nyíltan és rejtetten agresszívek, depresszívek ingyen és következmény nélkül kiszórakozhatják magukat.

evamaria47
evamaria47 Sun, 2017-08-06 17:03

Kíváncsi voltam az én kedvencemet is megemlítik-e,de talán csak engem bosszant.
Figyeli,egyezteti a beütött tételeket,egyetlen darabot sem tesz el és amikor fizetésre kerül a sor,komótosan kezdi keresgélni a pénztárcát.Általában a táska alján van,ezért fötör benne és/vagy kipakolgatja a nem kevés tartalmat.Egy emberként izgulunk és ha megvan,jön a kérdés:adhatok aprót?Most kezdődik a második menet,mert annyi nincs a tárcában,de talán a zsebben-valamelyikben- akad még.Sokszor reménytelen a helyzet és nagy sóhajjal hajlandó odaadni egy nagyobb címletet,ragaszkodva ahhoz,hogy a fizetendő összeg "apraját "ő adja.Ha ezen túljutott mindenki,akkor előkeresi a szatyrot és akkurátusan elpakolja az árut.Jó esetben ahogy a szalagról lekerült,de a pedáns a világért sem tenné a zöldség mellé az öblítőt,tehát szortíroz.Eközben a sor áll és nem mondanám hogy ekkor mindenki nyugodt-békés ...

terranova56
terranova56 Wed, 2017-08-23 16:41

Na ja ilyenkor én is a plafonon vagyok
Kp-val fizet, a sorban állás közben miért nincs előkészítve a pénztárca
Kártyával fizet, miért nincs kéznél?
Áll a sorban, és bámul, vajon miért nem készíti elő
Kettővel előttem volt egy férfi hátizsákkal belepakolt, majd vissza, mert a pénztárca a hátizsák alján volt, megkérdeztem "na sikerülni fog?" hát nem tetszett neki
Az előttem levő nő púposra pakolt kosárral állt, kipakolt, majd maliciózusan
megjegyezte ő is a pénztárnál fog pakolni, megkérdeztem nem lett volna egyszerűbb
kocsit hozni, felháborodottan mondta, mi közöm hozzá, hogy ő hogy vásárol?

pzizi
pzizi Thu, 2017-07-27 08:09

Szerintem az is "nagyon jó", amikor beáll valaki a sorba és leteszi a kosarát, vagy már fel is pakolt a szalagra és közben eszébe jut még 8-10 dolog, amit venni szeretne. Akkor szaladgál még a bolt másik végébe, aztán újra vissza - persze nagyon ráérősen - és miatta áll az egész sor.

Mr.Peter
Mr.Peter Mon, 2017-07-24 05:47

Azokat az embereket nem értem, akik az üdítőket és egyéb gördülékeny csomagolású termékeket keresztben rakják fel a szalagra, így az előre-hátra gurul amikor a szalag megindul, vagy megáll. Egyszer elfordítottam 90°-al a mögöttem álló kóláját, mert idegesített, hogy az én cuccaimnak ütődik neki. Nagyon értelmes fejjel rámnézett és visszafordította.
Ezen kívül még bosszant az, aki csak úgy tud mögötted sorban állni, hogy hozzád ér.
A másik amit nehéz elviselni az ápolatlan, büdös emberek.

Petyuska12345
Petyuska12345 Tue, 2019-02-19 16:48

Ha a cuccaid után oda van téve az elválasztó műanyag rúd, akkor miképp tud nekiütődni az a kóla a te cuccaidnak? Ha nekiütődik, akkor told hátrébb azt az elválasztót, és a probléma máris megoldva.

Felica
F. Bea / Felica Thu, 2017-07-20 08:57

A fentieken kívül ami engem felbosszant, mikor a vevő a pénztárost zaklatja információ kéréssel, reklamációval, csak mert benézett valami akciót. Ráadásul 20 forintról beszélgetnek. Emellett még olyan hangnemben, minta szegény kasszás tehetne róla és ő döntötte volna el, hogy az akció mire vonatkozik, mire nem és mettől meddig. Erre való az Információs pult, ahol nem áll a sor, és ott nyugodtan lehet kérdezősködni, reklamálni!

Takeshi
Takeshi Thu, 2017-07-20 08:05

Van még a kosár nélküli. Ő se bevásárlókocsit nem hoz, de ha van kis műanyag kosár, azt sem. Azt a pár dolgot amiért jött majd ölben viszi, de végül ez mégis több lesz és felpakolva szuszog mögötted mint egy mártír, miközben hullik minden szét. Ugyanez a műsor vásárlás után, mert szatyrot még akkor sem kér/vesz.

Ennek egy változata az öntudatos kartondobozos, aki már eleve azzal a hozzállással megy be, hogy majd kerít egy üres kartondobozt. Ha nincs, akkor átrendezi a zöldségpultot stb, de doboz az kell. A dobozok alja persze szereti néha elengedi az árukat, mert a chipses kartont nem 5 doboz sörre és 2kg krumplira méretezték.

Szityike
Szityike / Szityike Wed, 2017-07-19 20:47

Tetszett a cikk viszont az én kevdencem kimaradt:
A személyes "kedvenc" kategóriámba az a vásárló sorolható, aki nem tarja be a kosarával a követési távolságot és a soban állva a táskájával- könyökével- kosarának sarkával bökdös, vagy szemérmetlenül rátolja a bevásárlókocsit a hátsódra és közben ártatlan fejet vág, mintha neki ez mindennapos rutin lenne és nem is érti miért fordulok hátra ilyenkor vagy szólok neki, hogy: Elnézést! Lehetne, hogy 10 cm-re távolabb áll? Köszönöm! (Bár csak az első mondat hagyja el általában a számat...)