Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

19 tuti desszert szénhidrátdiétához

A szénhidrátszámolós diéták betartása során fegyelemre van szükség. Az ember mégis megkívánja néha az édességet - és ilyenkor használható receptek után kutat. Most segítünk!

90 napos életmódváltó programjának utolsó harmadába érkezett Gabi, a WMN olvasószerkesztője. Eheti bejegyzése szerintem elég jól sikerült, olyan, az elmúlt időszakban felmerült helyzeteket mutat be, amikor az önirónia segített túllendülni a jogos vagy kevésbé jogos kritikus megjegyzéseken. Itt olvashatjátok: Az életmentő önirónia: tíz helyzet, amikor jót nevettem magamon – Egy életmódváltás őszinte története.

Édesség és fogyókúra? Létezik közös metszet?

Engem ezen a héten a szavamon fogott, mivel egy korábbi cikkemben olvasta azt a kijelentésemet, miszerint szénhidrát- vagy testsúlycsökkentő diéta esetén is:
„Meglepően csodás édességekkel kényeztethetjük magunkat teljesen legálisan.” Azaz a heti penzumom: szénhidrátdiétába illeszthető, legálisan fogyasztható desszertek bemutatása.

A cikk végén találtok egy 19 receptből álló desszertlistát, amelyek mindegyike adagonként (!) kevesebb, mint 150 kcal energia- és kevesebb, mint 15 g szénhidráttartalmú. Ezekből csipegessetek vagy inspirálódjatok bátran. Az adagnagyságra mindig figyeljetek, hiszen az adott értékek a szakács által megadott egy adag fogyasztása esetén érvényesek!

A lenti konkrét listán túl, néhány tipp, amit érdemes megfogadni desszertkészítéskor:

  • Legyen cukormentes – használjatok energiamentes édesítőszereket!
  • Legyen gyümölcsös – ettől lehet változatos, ízes a desszert, a szénhidráttartalmat azért ne felejtsétek el beszámolni!
  • Legyen zabpelyhes – élelmi rostok, lassan felszívódó szénhidrát – ezért érdemes!
  • Legyen túrós – nagy fehérjetartalom, így nagy telítőérték és nagyon változatosan elkészíthető!
  • Legyen joghurtos – egészséges fehérjék, krémes állag – kell ennél több?
  • Legyen kakaós – csoki helyett használjatok natúr, keserű kakaóport, ha csokis ízekre vágytok!

Ha szeretnéd jobban megismerni Gabi történetét, akkor az életmódváltásához kapcsolódó korábbi cikkeinket itt találod:

  1. 90 napos életmódváltó napló – élőben!
  2. Itt az életmódváltás első kihívása!
  3. Az életmódváltás klasszikus mumusai
  4. Már 3 hete tart Gabi életmódváltása!
  5. Önkiszolgáló étterem: lehet jól választani?
  6. Vedd fel a harcot a cukorfüggőséggel!
  7. Nem olvasod a termékcímkéket? Pedig kellene!
  8. Unod a salátákat? Inkább légy bátran kreatív! Megéri!
  9. Mennyit egyek, ha fogyni szeretnék?
  10. Állítsd a mélyhűtőd fogyókúrád szolgálatába!
Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!