Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

3 probléma, amivel akkor szembesültem, mikor növényi alapú étrendre váltottam

Növényi alapú étrendet tartani nem mindig egyszerrű, erre három hét után kellett rájönnöm. Szerencsére, minden problémára akad megoldás. (x)

Jelentem, három hete nem eszek húst és más állati eredetű élelmiszert. Lassan félidőnél járok, de már most egyre több pozitív hozadéka van a kihívásnak. Nem érzem magam annyira fáradékonynak, javult az emésztésem és a közérzetem. A növényi alapú étrendet azonban nem mindig egyszerű betartanom.

Egy hete arról írtam, mennyire körülményes és néha nehéz a bevásárlásokat menedzselni. Nos, három hét után adódtak másfajta problémák is, amikre most próbálok megoldást találni, remélhetőleg sikerrel.

NÖVÉNYI HÉTFŐ – csatlakozz te is!

Heti egy nap hús nélkül nem csak neked, de a bolygónknak is jót tesz. Hétfőnként csatlakozz a Nosalty szerkesztőségéhez, és válts te is növényi üzemmódra!

1. Időhiány

Napi 8-10 óra munka mellett nehéz megoldani a napi 5 étkezést, a főzést és a bevásárlást is. Nem ritka, hogy a hétvégéim is teli vannak programokkal, így nincs mindig időm arra, hogy kipróbáljak új vegán vendéglátóhelyeket. A napi főzőcskézés szintén kizárva, ezért kétféle módon próbálom megoldani az ebédet és a vacsorát:

  • ételt rendelek: a fővárosban több ételrendelős alkalmazással házhoz, munkába kérhetem az ebédemet. Több helyet kipróbáltam már, néhány indiai étterem nálam bevált, viszont soha többé nem eszek a vegán pizzát, amit az egyik ismert pizzériától (szándékosan nem nevezem meg a helyet) rendeltem. Soha többet! Ha pizzát kívánok, inkább megpróbálom házilag elkészíteni.
  • előre főzök: Olcsóbb megoldás, mint az ételrendelés, de tervezést igényel. a kihívás elején már megmutattam nektek, hogy néznek ki a napi étkezéseim, ezen kellett némileg változtatnom. Reggelire továbbra is zabot eszek növényi italokkal. Tízóraira és uzsonnára a gyümölcs- és zöldségfogyasztás megoldott. Egyedül az ebédet és a vacsorát kell kitalálni. Ha van egy szabad estém, akkor próbálok annyit főzni, hogy az legalább két napra, vagy akár az egész hétre elegendő legyen.

Itt találod korábbi Növényi Hétfővel kapcsolatos tartalmainkat!

2. Húsok és tejtermékek helyettesítése

Két és fél hét után zavarni kezdett, hogy mások körülöttem húst esznek. Nehéz ellenállni anya marhapörköltjének, vagy a társasházunk mellett található hamburgerezőből áradó finom húspogácsa illatának. A műhúsból készült hamburgert már próbáltam, finom volt, de a pogácsának semmi köze a húshoz. Egyelőre nehezen, de bírom hús nélkül, elsősorban úgy, hogy néha próbálom az ízvilágát utánozni az ételekben. Tudom, hogy ezzel átverem a szervezetem, de mivel én alapból húsevőnek tartom magam, ezért muszáj volt bevetnem néhány trükköt. Például, füstölt paprikát használok az ételekben, ettől picit úgy érzem, mintha szalonna lenne bennük. Szeretem például a csilis babot, amit húsmentesen is könnyen el lehet készíteni, némi füstölt fűszerpaprika bevetésével:

TIPP

A Flora margarin tejmentes, így tökéletesen beilleszthető a növényi alapú illetve a tejfehérje-allergia és a laktóz-intolerancia étrendjeibe is. Zsírtartalmának 71%-a értékes egyszeresen és többszörösen telítetlen (omega-3, omega-6) zsírsavakból áll, amelyek hozzájárulnak szív- és érrendszerünk egészségéhez.

Ahogy korábban írtam, a vajat margarinnal helyettesítem a szendvicsekben és süteményekben, a sajtok helyett viszont nem váltak be a vegán változatok. Imááádom a mozzarellát, a camembert, kb. az összes penészes és friss sajtot, amiket egyszerűen nekem nem tudnak helyettesíteni a legtöbbször szója-, vagy kesualapú termékek. A sajtokat ezért egyszerűen elengedtem, és a kieső fehérjemennyiséget próbálom olajos magvakkal, hüvelyesekkel és növényi joghurtokkal pótolni.

3. Változatosság

A változatos étrend sajnos összefügg az idővel. Az elején nagyon egyhangú volt az étrendem, rá is untam elég hamar a humuszra és a csicseriborsóra, mert kb. folyton ezeket ettem. A növényi alapú étrendben is fontos a változatosság, ezért kétnaponta próbálok zöldséget, gyümölcsöt váltani, hogy ne mindig ugyanaz legyen a tányéromban. Szerintem fontos az is, hogy minél több fűszert használjunk, és nyitottak legyünk az új ízekre. Én például nem szeretem a céklát, de esélyt adtam neki egy céklás rizottóban, és nem bántam meg. Tévedés, hogy a növényi alapú étrend unalmas, csak meg kell találni azokat a fogásokat, amik neked megfelelőek.

A Nosalty Növényi Hétfővel kapcsolatos tartalmait itt éritek el!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!