Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

3+1 hiba, amit a reggelinél elkövetsz

A reggeli az egyik legelhanyagoltabb étkezésünk, pedig fontos szerepe van az egészségünk megőrzésében. Figyelj oda, hogy ne kövesd el az alábbi, tipikus hibákat!

A egészséges táplálkozás alapelveinek megfelelő étrend összeállítása során célszerű kiemelt figyelmet fordítani a reggelire. Egyszerű étkezésnek tűnik, de jól összeállítani mégsem olyan könnyű, pedig éppen ez lenne a lényeg. A reggelivel indítjuk be szervezetünk anyagcseréjét a napi feladatok elvégzéséhez szükséges energia biztosítására. Lássuk, milyen hibát lehet véteni reggelikészítés közben és milyen legyen a reggeli!

Olvastad már?

A reggeliből ne csináljunk viccet!

1. A legnagyobb hiba  

A sietős reggeli készülődés miatt gyakran nem marad idő reggelizésre. Sokan pedig már csak azért sem reggeliznek, mert fogyni szeretnének és a reggeli kalóriatartalmát próbálják kispórolni a napi étkezésekből. A reggeli kihagyása azonban általában nem segíti a fogyókúrát, egyáltalán nem biztos, hogy a nap végére kevesebb energiát veszünk magunkhoz, mintha reggeliztünk is volna. Sőt, egy délelőtti éhezés után gyakran farkasétvággyal vetjük rá magunkat az ételre, előfordul, hogy többet eszünk és gyakrabban választunk magasabb kalóriatartalmú ételeket.

Megoldás: Mindig szánjunk időt a reggelire! Még a legsietősebb esetben is a semmi helyett jobb, ha pl. egy joghurtot, egy szendvicset beteszel a táskádba. A rendszeresen kihagyott reggeli anyagcserezavarokhoz vezethet, így megnő a cukorbetegség és más krónikus betegségek kialakulásának veszélye is, kockáztatni pedig nem érdemes. 

Olvasd el reggelikrém tippjeinket!

Top 13 egészséges reggelikrémrecept a jövő hétre

2. Hiba, ha túl sok a finomított szénhidrát

A kellően tápláló reggeli kedvező hatású összetett szénhidrátot és sovány fehérjét tartalmaz. A szénhidrát energiát biztosít a napkezdéshez, a fehérje a koncentrációhoz szükséges, ezenfelül pedig hosszabb ideig tartó jóllakottsághoz vezet.

Egy illatos péksütemény kávéval nem tűnik rossz választásnak reggelire. Azonban a legtöbb péksütemény sok hozzáadott cukrot tartalmaz, és nem szabad megfeledkezni a finomlisztből készült zamatos leveles tészták zsírtartalmáról sem. Akkor sem árt a cukortartalmat ellenőrizni, ha reggelizőpehely kerül a tányérba.

 

Megoldás: Hogy jól induljon a reggel, nem muszáj teljesen lemondani az édes ízről. Ha édes reggelire vágyunk, akkor lehet például gyümölcsöt keverni a cukrozatlan müzlikeverékhez vagy a joghurtba, de remek reggeli falat egy szelet teljes kiőrlésű kenyér/pirítós is sajttal, amelyen az édes íz kedvéért pár szelet körte, alma esetleg füge is elfér.

3. Hiba, ha kimarad a zöldség és a gyümölcs

Magyarország népességének zöldség- és gyümölcsfogyasztása messze az ajánlott mennyiségek alatt marad. Ahhoz, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz elegendő mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk, érdemes már a reggelit is gazdagítani velük, kezdjük meg  már reggel az egészségünk megőrzéséhez szükséges vitaminok, ásványi anyagok pótlását. A friss zöldségek élelmi rosttartalma megnöveli a jóllakottság időtartamát, ezenkívül jótékonyan hat az emésztőrendszer működésére is.

Olvasd el kapcsolódó cikkünket!:

Ami nélkül nincs egészség: 12 tipp a rostbevitelhez

A gyümölcslé nem helyettesíti a friss gyümölcsöt! A különböző gyümölcslevek nagy része koncentrátumból készül, az ipari feldolgozás következtében a friss gyümölcsöknél kevesebb vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaznak. Ráadásul sok gyümölcslé tartalmaz hozzáadott cukrokat (kristálycukor, fruktóz) is.

Megoldás: A gyümölcslevek rendszeres fogyasztása helyett inkább egy pohár víz és friss gyümölcs kerüljön az étrendbe. A szendvicshez fogyasszunk mindig friss zöldséget! Továbbá készíthetünk zöldséges szendvicskrémet, vagy gyümölcsös joghurtot, ivólét is a reggelihez.

+1. Hiba, a túl kevés a reggeli

Sokan egy-két falat étel vagy egy pohár gyümölcslé, egy tejeskávé elfogyasztása után már be is fejezik a reggelit. Pedig a reggelinek elegendő energiát kell tartalmaznia egy tevékeny nap kezdetéhez. Ez az étkezés határozza meg alapvetően, hogy a napi étrend végül egészséges lesz-e, vagy sem. Az sem mindegy, milyen arányban oszlik el a napi energiabevitel, a nap második felében elfogyasztott ételek energiatartalmának elégetésére ugyanis már kevesebb idő marad a lefekvésig. Ami pedig megmarad, annak egy részét éjjel elraktározzuk!

Ezeket olvastad már?

via Health.com

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!