Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 mennyei zöldség, amivel helyettesítheted a megszokott tésztád

Zöldségből tésztát? Spagetti alakú cékla, cukkini vagy uborka? IGEN! Készíts lisztmentes zöldségtésztát, isteniek!

A tészta mindenki óriás kedvence, hiszen ebédre, vacsorára összedobni szinte gyerekjáték, sőt, ha már a gyerekeknél járunk, ők is imádják. Húsosan, paradicsomosan,  rakottasan, mindenhogyan isteni. Mostanában kicsit talán nehezebben is juthatunk hozzá, hiszen nem járunk annyit boltba, de még akkor is, ha minden háztartásban elérhető, érdemes megfontolni vagy legalább kipróbálni különféle alternatívákat, amelyek szintén működnek a jól megszokott tészta helyettesítésérére.

Például ZÖLDSÉGBŐL KÉSZÜLT TÉSZTÁKAT!

A zöldségek remek „tésztává” válhatnak. Tele vannak antioxidánsokkal, vitaminokkal, rosttal, de mielőtt vadul elkezdenénk hajszálvékonyra szelni őket a spirálkészítővel, mérlegeljük az egyes zöldségtípusokat a szerkezetük és az ízük szerint is. Az olyan kiadós választások, mint a padlizsán vagy akár a répa is, nehezebb szószokhoz és hosszabb főzési időhöz passzolnak, míg az uborka, vagy a cukkini vizes alapjukkal pillanatok alatt elkészülnek, remek hideg előételek lehetnek. Változatos, vitaminokban gazdagabb étkezés lesz tehát jutalmunk, ha elmélyedünk kicsit a következő lehetőségekben:

Uborka

Az uborkát szép, leheletvékony csíkokra szeljük vagy spirálozzuk, majd 1-2 percig főzzük, és leöntjük róla a vizet. Egy kis chilivel, citrommal és vajjal, vagy egyéb zöld fűszernövényekkel mennyei „tésztasalátát” alkothatunk.

Cukkini

A cukkininak vájjuk ki a magházat, utána pedig bármilyen raguval, például sajtos-gombás finomsággal vagy darált hússal is megtölthetjük, ha viszont vékonyan szeleteljük, fel is tekerhetjük, szintén megtöltve minden jóval. Paradicsomos szósszal pedig spirálozott spagettit is készíthetünk belőle, akár húsos, bolognai raguval is és tadam! Kész a könnyű ebéd.

Édesburgonya

Az édesburgonyát is bevethetjük spagetti jellegűre csíkozva, picit hosszabb főzési idő mellett laktató vacsoraalapul szolgálhat. Egyébként, ha ez nem sikerülne, akkor apróra kockázva vagy kisebb borsó méretűre aprítva fele-fele arányban is csalhatunk, és tésztát is tehetünk mellé kiegészítésként. Forraljuk fel sajtos mártással, hintsük meg pirított fokhagymával és spenóttal, de a lágy sajtokkal is isteni főételeket készíthetünk belőle.

Padlizsán

A padlizsán például egy finom lasagne esetében nem csupán zöldséges változathoz tökéletes, de arra is jó, hogy helyettesítse a tészta réteget, és más, rakott egytálételekben is kiválóan ellátja ezt a szerepet. Vékonyan szeleteljük fel, és hagyjuk, hogy kicsit puhuljon, és száradjon, a cukkinihez hasonlóan ő is kaphat egy kis sózást. Arra figyeljünk, hogy kicsit hamarabb elkészül sütőben és serpenyőben is, mint tésztás változata. 

Cékla 

Akár sütjük, akár fedő alatt serpenyőben puhára pároljuk, a cékla szeletelve tökéletesen helyettesítheti a tésztát például egy rétegelt, mozzarellával és kecskesajttal egymásra épített finom egytálételben, így egészen érdekes „meztelen” raviolit kaphatunk. Öntsük nyakon egy kis olívaolajjal és fűszerezzük bátran, mennyei finomság lesz a jutalmunk. De őt is lehet csíkozni!

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Getty Images

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!