Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

5 természetes módja, hogy felturbózd a kollagéntermelésed

A kollagén kétségkívül 2020 egyik hívószava lett az egészségben, de nem is véletlenül – tényleg fontos, hogy a szervezeted megtermelje, amennyire szüksége van.

A kollagén a legtöbbet előforduló fehérje a szervezetben, ott van az inakban, a zsírban, a szalagokban, és még sok más testrészünkben. Elengedhetetlen az izomerőhöz és a megfelelő csontösszetételhez. Amiért azonban mostanában sokat lehet hallani a kollagénről, az a bőrszépítő hatása: ha megfelelő mennyiség termelődik belőle a szervezetben, akkor a kollagéntartalmú sejtek egészséges, fiatalos külsőt vesznek fel – magyarán feszesebb, élettel telibb lesz a bőröd.

A kollagénben az az igazán érdekes, hogy a termelése dominóeffektussal történik: minél több van a szervezetben, a testünk annál többet termel belőle, és többet is képes megtartani. Ezért érdemes azon dolgozni, hogy felturbózzuk a kollagéntermelésünket – az alábbi módszerekkel ezt természetesen is megtehetjük.

1. Aloe vera

Egy időben az aloe vera igazi csodaszernek számított, de aztán megkopott a marketingje – pedig tényleg rengeteg mindenre használható, többek között a kollagéntermelés elősegítésére is. Külsőleg és elfogyasztva is hatékonyan stimulálja a szervezet kollagéntermelését, kutatások bizonyították, hogy az aloe vera étrendkiegészítők fogyasztása szebb bőrt eredményez.

2. C-vitaminban gazdag ételek

(pl. csipkebogyó, paprika, brokkoli, kelbimbó, citrusok, kivi)

A C-vitamin kritikus fontosságú a hialuronsav szintéziséhez, a hialuronsav pedig felgyorsítja a gyógyulást, és segít a fájó ízületek enyhítésében. Kutatás pedig rámutatott már, hogy a hialuronsav megnöveli a kollagéntermelést a szervezetben. Ahogy a kollagén is, a hialuronsav is megtalálható a szervezetben természetes módon is, de a termelődése csökken, ahogy öregszünk. Ezen segíthetnek a C-vitaminban gazdag ételek.

3. Ázsiai ginzeng

A ginzeng öregedésgátló hatása régóta ismert, ráadásul olyan módon éri el ezt a hatást, hogy nem kerül a bőrre tőle olyan idegen kemikália, ami rossz hatással lenne rá. Ezen kívül kutatások bizonyítják, hogy a ginzeng képes serkenteni a kollagén termelődését a szervezetben. Ezen kívül ez a keleten gyakran használt növény segíti a bőr természetes védekezését az UVB-sugarak ellen.

4. Koriander

Nem gondolnád, de az a koriander, amit főzéshez használsz, a bőrödre is jó hatással van: a fűszerekhez képest rengeteg C-vitamint tartalmaz, és van benne bőven linolénsav, ami bizonyítottan öregedésgátló hatású, már ami a bőrt illeti. A linolénsav antioxidáns hatással bír, ami azt jelenti, hogy küzd a véráramban található antioxidánsok ellen, amelyek lebontják az egészséges bőrsejteket.

5. Alga

Az algapakolások tavaly élték virágkorukat, nem is véletlenül: a legtöbb bőrkárosodás ugyanis az oxidációnak köszönhető, ami annyit tesz, hogy a sejtnövekedést meggátolják az olyan tényezők, mint például a szennyezés.

Az alga képes ezt az oxidációt lelassítani, és megvédeni a bőr kollagéntermelő képességét.

Ezeket olvastad már?

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!