Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Csicseriborsó, a hüvelyes, amit mindenkinek ennie kellene

A csicseriborsó elsősorban az indiai és a közel-keleti konyhában elterjedt, de mára itthon is széles körben ismerjük. Miért szuper (és változatos) a csicseriborsó?  

A csodálatos és megunhatatlan hummuszon és falafelen kívül megannyi vega, vegán és húsos ételben is helyet kaphat, készülhet belőle leves, ragu vagy akár desszert is, sőt a főzővízéből még majonézt vagy habot (aquafaba) is csinálhatunk.

Receptajánló:

A csicseriborsónak tehát ott a helye minden háztartás kamrapolcán, hiszen a konzerv/üveges változatát előkapva pár perc alatt varázsolhatunk belőle laktató és egészséges ebédet vagy vacsorát, de használhatjuk hosszan készülő, összetett fogásokban is. De nézzük, miért is olyan értékes alapanyag.

ÉLETTANI HATÁSAI

A csicseriborsó Indiában, Marokkóban, Dél-Amerikában és Afrika számos országában közkedvelt hüvelyes, az egyik legjobb növényi fehérjeforrás. Olyan gazdag beltartalmi értékekkel rendelkezik, hogy fogyasztását szinte kötelezővé kellene tenni.

  • 100 g csicseriborsó 275 kalóriát és kiemelkedően sok, közel 20 g fehérjét és 6 g zsírt is tartalmaz
  • gazdag B1-, B6-, E-, és A-vitaminban, folsavban
  • remek kalciumforrás, de sok magnéziumot, vasat és cinket is tartalmaz
  • 100 gramm mennyiség a napi kálium-, B6-vitamin és magnéziumszükséglet felét, a kalciumszükséglet közel negyedét, valamint a vasszükséglet 69%-át hordozza
  • rostban is igen gazdag élelmiszer, így az emésztésünkért és a kardiovaszkuláris betegségek elkerüléséért is sokat tehetünk, ha gyakran fogyasztjuk

Kellemes, diós íze könnyen belesimul a zöldséges ételekbe, de bátran párosíthatjuk például gyökérzöldségekkel, és főzhetjük bele különböző levesekbe, vegetáriánus ragukba, de számos tradicionális olasz ételben is feltűnik. Ilyen például a minestrone is, ami olyan, mint a magyar lecsó, ezerféleképpen készítik, és sok helyen kerül bele csicseriborsó is.

Receptajánló:

Az egyik legfinomabb egészséges nassolnivalót is elkészíthetjük belőle, ez sült csicseriborsó, amihez csak annyi kell, hogy a lecsepegtetett konzerv csicserit összekeverjük egy kevés olajjal és tetszőleges, lehetőleg karakteres fűszerekkel, chilivel, ha szeretjük a csípőset, és egy tepsin szétterítve forró sütőben ropogósra sütjük. 

A csicseriborsót előszeretettel használják vegán édességekben is, mert nagyszerű konzisztenciát ad az ételeknek, és ügyes fűszerezéssel gyakorlatilag észre sem lehet venni, hogy mi adja az alapját a süteménynek. 

Receptajánló:

A csicseriborsó főzőlevéből vagy a konzerv lecsepegtetett levéből (aquafaba) pedig vegán majonéz vagy hab is készülhet, ehhez itt mutatjuk a receptet.

Ezeket láttad?

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!