Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Cukormentes barackságok

Itt a nyár utolsó előtti hétvégéje, kényeztessük még magunkat egy kicsit a szezon ajándékaival! Na persze mindezt hozzáadott cukor nélkül!

Gyermekkoromban sokáig az őszibarack volt az egyik kedvenc gyümölcsöm, lekvárból pedig évekig nem ettem mást meg, csak anyukám sárgabaracklekvárját. Ma már mindennapos a kopaszbőrű nektarin (bár engem sosem zavart a kissé szőrös héj), válogathatunk a fehér- vagy napsárga húsú őszibarackok közül, sőt, egyre több helyen kóstolhatjuk meg a furán kinéző lapos testvérüket is. A sárgabarack is csodás minden formában – nyersen, salátába, akár mártásként, chutney-ként is, na és persze a lekvárokról se felejtkezzünk el.

Mint a magas víztartalmú gyümölcsök esetében általában igaz, a barackok energiatartalma is alacsony (40-50 kcal/ 10 dkg). Ugyanakkor jellemző tápanyaguk a szénhidrát, ráadásul ez gyorsan felszívódó cukor formájában található meg bennük, ezért cukorbetegséggel vagy túlsúllyal élők számolják a szénhidrátok grammjait, és a friss gyümölcsöket lehetőleg a cukortartalom felszívódását lassító más étellel együtt fogyasszák – pl. magas rosttartalmú keksszel, kenyérfélével, sajttal, sonkával.

Összegyűjtöttem nektek most 10 db hozzáadott cukor nélkül elkészíthető barackos receptet! Próbáljátok ki őket, mielőtt eltűnnek a zöldségesek polcairól!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (2)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Artemisz
Artemisz Sun, 2014-08-24 09:03

"Mint a magas víztartalmú gyümölcsök esetében általában igaz, a barackok energiatartalma is alacsony (40-50 kcal/ 10 dkg). Ugyanakkor jellemző tápanyaguk a szénhidrát, ráadásul ez gyorsan felszívódó cukor formájában található meg bennük, ezért cukorbetegséggel vagy túlsúllyal élők számolják a szénhidrátok grammjait, és a friss gyümölcsöket lehetőleg a cukortartalom felszívódását lassító más étellel együtt fogyasszák – pl. magas rosttartalmú keksszel, kenyérfélével, sajttal, sonkával."

Atyaég... Túlsúllyal rendelkezőknek (vagy bárkinek) azt javasolni, hogy a natúr gyümölcs természetes (ami nem káros, mint a mesterséges cukor) cukortartalmának felszívódását lassítsuk "magas rosttartalmú" keksszel, kenyérrel...

Kedves Judit, ezt a sok sületlenséget hol tanítják, egy gyorstalpaló tanfolyamon, vagy a dietetikai tanszéken?

A keksz, kenyér a szervezet számára értéktelen, feldolgozhatatlan üres szénhidrát, ami inzulinreakciót okoz... A rosttartalom nélküli pékáru, mint színtiszta értéktelen szénhidrát fogja lassítani a magas rosttartalmú, természetes élelmiszer (gyümölcs) természetes cukortartalmának felszívódását?

Nem a gyümölcs -összességében minimális- természetes cukortartalmától kell félni, hanem attól a tömény szénhidráttól (pékáru), ami a szervezet számára értéktelen, feldolgozhatatlan (tulajdonképpen mérget jelentő), tehát elhízást, betegséget okoz!

Ha mindenki csak természetes szénhidrátot tartalmazó, feldolgozatlan élelmiszert fogyasztana (pl. barackot kenyér nélkül :) ), a világon ismeretlen lenne az elhízás és cukorbetegség.