Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ezekben az ételekben és italokban sokkal több a cukor, mint hinnéd

Nemcsak a csoki cukortartalma magas, még a zsírszegény joghurt is tele lehet vele.

Azt azért már mindenki tudja, hogy a túlzott cukorfogyasztás káros, és hosszú távon komoly egészségügyi problémákat okozhat, többek között cukorbetegséget, kóros elhízást, de megnövelheti az esélyét a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a rák kialakulásának is. Az is tiszta, hogy az édességeknek és feldolgozott ételeknek magas a cukortartalmuk, de gyakran olyan ételek és italok is tele vannak cukorral, amiről nem is gondoltad volna.

A zsírszegény joghurtok

Azt gondolod, hogy jót teszel magaddal akkor, ha zsírszegény gyümölcsjoghurtot veszel, mert az biztos egészséges – csakhogy a legtöbb márka azzal próbálja kompenzálni a zsírmennyiség csökkentését, hogy több cukrot tesz a termékbe. Érdemes elolvasni az összetételt, ott kötelező leírni, hogy mennyi cukor van egy doboznyi joghurtban.

Barbecue szósz

Barbecue szószt általában azért nem diétás ételekhez szoktunk enni, de ha csak színhúst szeretnél fogyasztani, mert éppen figyelsz az étrendedre, ne BBQ-szósszal öntsd le. Márkától függő, de a szósznak akár 33 százaléka is lehet tiszta cukor. Ugyanez a helyzet a ketchuppal is, ami szintén rengeteg rejtett cukrot tartalmazhat, még azok a változatok is, amelyekre ráírják, hogy csökkentett cukortartalmú.

Gyümölcslé

Azt hihetné az ember, hogy a gyümölcslevek egészségesek és diétásak, pedig valójában tele vannak cukorral – nagyjából nincs is olyan típus, amiben ne lenne számottevő mennyiség. Egy átlagos pohár gyümölcslében akár annyi cukor is lehet, mint ugyanennyi kólában, ami pedig híresen cukros üdítő. Ugyan van néhány gyümölcslé, amiben van elegendő vitamin és ásványi anyag, de nagyon könnyű annyit inni belőlük, mintha több kiló gyümölcsöt megennénk.

Sportitalok

A sportitalokat jellemzően azoknak találják ki, akiknek kemény edzés közben van rá szükségük hirtelen energialöketként, ami átjuttatja őket a holtponton és a fáradtságon. Éppen ezért, ha nem sportolsz, semmi értelme ilyeneket inni, hiszen csak felesleges cukrot viszel be velük. A sportolóknál a cukor ilyenkor fontos energiaforrás, neked viszont nincs rá szükséged, ha éppen nem mozogsz aktívan.

Granola

A granoláról sokszor mondják, hogy egészséges reggeli, és ez mértékkel így is van – csakhogy ha nem, mondjuk, zabkásához használod minimális feltétként, rengeteg cukrot vihetsz be vele. Még a nem cukrozott változatoknál is általában mézet használnak, ami csak a legdrágább márkáknál teljesen természetes változat, a többinél cukorral kevert. Így a granolával is érdemes óvatosan bánni.

Fehérjeszeletek

Nagyon egészségesnek reklámozzák őket, pedig a fehérjeszeletek jellemzően elég egészségtelenek, már ha éppen nem aktívan sportolsz, és nem többletenergiára van szükséged. Nézd meg az összetevők listáját, ha ilyen terméket vásárolnál, és ha meglátod, hogy magas a cukortartalma, inkább ne vedd meg – ennyi erővel nyugodtan vehetsz csokit is helyette.

Ízesített kávék

Hiába kéred sovány tejjel a lattédat, tejszínhab nélkül, ha mogyorósan vagy karamellásan rendeled – ezek az ízesítők tele vannak cukorral, és komolyan meg tudják dobni az italod cukortartalmát. Még akkor is, ha csak egy pumpányit kérsz belőle, felesleges cukorbevitel, amit nem tudsz jól hasznosítani. Kérdezd meg a kávézóban, hogy van-e cukormentes ízesítő, néhány ízben általában azért szoktak kínálni mindenhol.

Ezeket láttad már?

Címlapkép: Getty Images

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!