Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ezt eszem totál TEJMENTESEN reggelire, ebédre vacsorára

Lassan 2 éve tejtermékek nélkül élek - a megszokás nehéz volt, de nem lehetetlen, és IGEN, lehet sajt nélkül élni - ja, és ha minden kötél szakad, a vegán sajtok is isteniek!

Mióta (egészségügyi okokból) nem eszem tejtermékeket, egészen megváltozott az étrendem, mára viszont szinte teljesen megszoktam. Ami a legnehézkesebb, az az étteremben/utcán/irodában étkezés, mert nem csak az olyan egyértelmű dolgok, mint a tej, tejszín, vaj, sajt, kefir, joghurt okoznak problémát, de a tejpor, író, tejsav is tiltólistás, ezek pedig meglepően sok tejmentesnek hitt élelmiszerben (pl. sok margarinban is) megtalálhatóak. Szóval résen kell lenni!

Ajánlok pár tejmentes receptet – reggelire, ebédre, uzsonnára, vacsorára:

Reggeli

A sajtos-vajas zsömlét felejtsd el. És a kefirbe mártogatott kiflit is. A pékárunál mindig olvasd el az összetevőket, nem lapul-e valami tejes az összetevők közt. A tojásételeket szívből ajánlom, de mehet a házi cukkinikrém / padlizsánkrém is. Vagy a humusz, ebből szinte minden bolti tök oké. Vegán sajtok (drágák, de baromi jók!) Ha húsos vagy, egy minőségi felvágott, kolbász is jöhet. A zöldséget se felejtsd!

Ebéd

Levesek:

Itt nincs nehéz dolgunk, a krumplilevesbe löttyintett tejfölös habarás nélkül túléljük, és a tejszínnel krémesített krémlevesek ideje is lejárt számunkra – ha muszáj, jöhetnek az alter tejszínek vagy a zöldség turmixolásával való sűrítés. Parmezánt pedig nem szórunk a paradicsomlevesre.

Főételek:

Pörkölt tejföl nélkül, zöldséges/húsos egytálételek, főzelékek önmaguk sűrítésével vagy mondjuk kókuszkrémmel, sült, rántott húsok, rizs, krumpli, quinoa, bulgur, (olasz) tészták, zöldségek dögivel.

Tipp: a vajat, mint zsiradékot mindig zárjuk ki akkor is, ha nem otthon eszünk!

+ jó hír: az ÁZSIAI konyha (szinte) teljesen tejmentes!!!


Uzsonna/Vacsora

A reggelihez hasonlóan jöhetnek a házi kencék jófajta tejmentes pékáruval, tésztafélék nem tejszínes szósszal, alter tejföllel nyakon öntött rakott zöldségek. Saláták olívaolajjal, ecettel, mustárral, citrommal ízesítve. De akár egy bundás kenyér is.

Süti/Édesség

Keményebb dió, főleg, ha boltban/cukrászdában kívánsz rá az édességre. A csokik például gyakorlatilag 100%-ában van tejtermék. Hacsak nem vegán boltban jársz. De ha alternatív tejjel/vegán margarinnal/kókuszzsírral sütöd a palacsintát vagy anyud almás pitéjét, csodák várnak rád!

Ezeket is nézd meg:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!