Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Ezt nassold az irodában!

A nassolás már önmagában probléma, de ha nem tudunk leszokni róla, legalább próbáljuk meg egészségesen - még az irodában is.

A dohányzással egybekötött „na felállok egy kicsit, kinyújtóztatom a lábamat” módszernél azért a nassolás jobb egy fokkal, helyesnek azonban semmi estre sem nevezhetjük. Alapvetően azért nassolás, mert étkezésen kívüli táplálékbevitel, amire a szervezetünknek általában nincsen szüksége. Különösen igaz ez, ha nyolc órában – vagy még hosszabban – ülünk egy íróasztalnál. Ha azonban nincs különösebb egészségügyi problémánk, nem szükséges, hogy leadjunk egy kis felesleget, akkor ezt is megengedhetjük magunknak – de csak okosan. Az irodai automaták, büfék általában a legkevésbé sem alkalmasak a nassolási vágy okos leküzdésére, turbózzuk hát fel mi magunk ezt a bűnös kis élvezetet.

Csoki

Felejtsd el a csokiszeleteket! Az aromákkal, ízfokozókkal, rengeteg cukorral megtoldott kalóriabombák csak a derekadra rakódnak, és bűntudatot okoznak. Ha nem tudsz lemondani a 2 órai csokiról, legyen! Vegyél egy tábla jó minőségű, magas kakaótartalmú csokit, és oszd be szépen. Napi egy kocka elszopogatása ebéd után belefér – a többi pedig mehet vissza a dobozba.

Chips

Sokan azzal vigasztalják magukat, hogy csak egy kis zacskóval vesznek. Az a kis zacskó azonban pont eggyel több, mint amire szükségünk van. Ha a roppanós, sós nasi a mindened, készítsd el magad – fodros kelből, csicsókából vagy bármilyen idényzöldségből olaj helyett a sütőben. Itt is igaz, hogy legyen egy limit – 5 szem bőven elég egy napra.

Aszalt gyümölcsök

Magas cukortartalmuk miatt ők sem ajánlottak nagy mennyiségben, gumicukor helyett azonban nagyon jó alternatíva. Nem mindegy, hogy melyiket választod – a datolya, mazsola vagy szilva sokkal több cukrot tartalmaz, mint például az alma vagy a körte. Minden esetben a natúr változatot válaszd – a kandírozott, hozzáadott cukrot tartalmazó gyümölcsök biztos nagyon finomak, de ugyanott vagy, ahol a part szakad.

Olvastad már?

Így étkezz változatosan!

Olajos magvak

Nasinak csak akkor válaszd, ha a rendes napi étkezésedben nem szerepel. Az olajos magvak kalóriatartalma általában magas – bár itt is vannak eltérések – , úgyhogy itt sem árt, ha előre kiporciózod, és nem a zacskóból eszegeted ki. Ha nem fogyasztasz olajos magvakat a mindennapokban, akkor kifejezetten jó ötlet, ha napi 5-6 szemet elropogtatsz, akár az irodában is.

Főtt tojás

Csak ha van konyha, ahol meg tudod pucolni...a főtt tojás illatát nem mindenki kedveli ugyanis. Egy kellemes fűszerkeverékkel megszórva azonban elég laktató ahhoz, hogy kibírd az értekezletet, vagy a bevásárlást munka után.

Zöldségrudak

Egy répa vagy uborka megpucolása pár pillanatot vesz csak igénybe – mégis nagyon jó rágcsa, főleg azoknak, akik hozzá vannak szokva, hogy a képernyő bámulása közben falatozzanak. Változatos fűszerekkel megszórva pedig garantáltan nem lesz unalmas!

Olvastad már?

A 7+1 fő típus a céges ebédidőben

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

witch
witch / witch Tue, 2015-02-17 16:25

Az sem mindegy, hogy mit tartunk szem elott. Peldaul, ha az asztalra viz meg gyumolcs van kirakva nem ropi kolaval, akkor azt fogjuk megkivanni. Probaljatok ki, en sajat magamon "kiserleteztem" es nagyon meglepodtem. A tv reklamok nem veletlen szolnak a junk food-rol.