Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Fogyókúra-romboló egészséges ételek

Sokan vágnak úgy bele a fogyókúrába, hogy feltöltik a hűtőt egészséges ételekkel, és aztán azokból korlátlanul fogyasztanak. A mérleg nyelve meg csak nem akar elmozdulni.

Felkészültünk az életmódváltásra, száműztük étrendünkből az egészségtelennek címkézett ételeket, új diétánkat Gombóc Artúr biztos nem vállalná be. Nagyon büszkék vagyunk magunkra, kizárólag egészséges ételeket eszünk – ám telnek-múlnak a hetek, és a mérleg csak nem akar kevesebbet mutatni.

Nézzük meg, hol lehet a hiba!

10+1 egészségesnek mondott étel, ami tönkrevághatja a diétánkat

1. Aszalt gyümölcsök

Az aszalt gyümölcsöknek magas az élelmi rost-, a vitamin-, az ásványianyag-tartalmuk, az aszalt szilva még a székrekedésen is segít. Tökéletesek! Vagy mégsem?

Az aszalt gyümölcsök gyakorlatilag koncentrátumok – cukortartalmuk tekintetében is. Ráadásul, talán nem is gondolnánk, de gyakran cukrozott formában kerülnek a polcokra, ezért érdemes mindig megnézni a címkét, hogy tényleg csak magát a gyümölcsöt tartalmazza-e a termék. És persze a mennyiség: az egészséges, édes nassolnivalók etetik magukat, ha nem figyelünk oda, a tervezett pár szem helyett néhány maréknyi aszalt sárgabarackot is eltüntethetünk uzsonnára, ami viszont már sok kalória és jó adag cukor.

2. Olajos magvak

Omega-3 zsírsavak, fehérjék, E-vitamin, rost – ezek aztán a szuperélelmiszerek! Cserébe, hasonlóan az aszalt gyümölcsökhöz, magas az energiatartalmuk, bár esetükben nem a cukor, hanem a zsírtartalom ennek az oka. Kedvező élettani tulajdonságaik miatt heti egy-két alkalommal fél-1 maroknyi mennyiségben tízóraira vagy uzsonnára persze fogyaszthatjuk őket, de a sózott, csokiba burkolt változatok helyett válasszuk a natúr termékeket.

3. Avokádó

Talán a legfelkapottabb szuperegészséges gyümölcs napjainkban, magas antioxidáns-, rost- és szívbarát telítetlenzsírsav-tartalma miatt, ám ez utóbbi jellemzője felelős magas kalóriatartalmáért is – egy darab akár 350 kcal-t is tartalmazhat. Salátában, magában vagy szendvicsfeltétként beilleszthető a testsúlycsökkentő étrendbe, de kizárólag kiszámolva és mértékkel fogyasztva. A tortilla chips+guacamole kombináció nem tartozik az ideális fogyókúrás ételek közé.

4. Saláták

Szép, színes zöldségek, sovány hús, alacsony kalóriatartalom, zsír szinte semmi. Ez aztán minden diétázó álma, vagy mégsem? Egy kevés majonézes öntet, sajtkockák az unalom ellen, olajos magvak, mert egészségesek, pirított bacon, mert jól illik a zöldségekhez, pár kocka kruton, és máris egy komplett étkezést kilőttünk. Ezzel nem is lenne semmi gond, ha tisztában vagyunk vele, és nem egy 3 fogásos ebédnél fogyasztjuk a hús mellé köretként.

Olvastad már?

Saláták nélkül nincs fogyás!

5. Joghurt

Fehérjék, kalcium, probiotikumok: egy pohár natúr joghurtra ez mind igaz, de a gyümölcsös verzió már más kategória, igen sok hozzáadott cukrot találhatunk benne, ha elolvassuk a a dobozon lévő címkét. Ha mégis inkább a gyümölcsös verziót kívánjuk meg, készítsük el mi magunk – pár szem szezonális gyümölcs a natúr joghurtba, és máris kész a hozzáadott cukormentes, vitamindús, valódi gyümölcsöt tartalmazó gyümölcsjoghurt.

Olvastad már?

Fogyás light joghurtokkal?

6. Tojás

Miért is ne kezdhetnénk a hétvégét egy jó omlettel? Teljes értékű fehérjeforrás, magas A- és D-vitamin tartalom, persze ha szalonnával, kolbásszal készítjük, a végén megszórjuk még némi reszelt sajttal és friss meleg fehérkenyérrel kísérjük, akkor aznapra búcsút mondhatunk a diétás terveinknek.

7. Puffasztott rizsszelet

Alacsony energiatartalma miatt sokan választják tízóraira, uzsonnára, nassoláshoz fogyókúrájuk idején. Ha nem fogyasztjuk mértéktelenül, akkor ez rendben is van, de ízesített – pl. csokiba mártott – változatait legjobb, ha elfelejtjük.

8. Gyümölcslevek

Vitaminok, ásványi anyagok, folyadék, ezzel nem követhetünk el hibát, igaz? Ezek azonban magas, ráadásul gyorsan felszívódó, egyszerű szénhidráttartalommal párosulnak. Egy pohár narancsléhez legalább két narancsot kell kifacsarni, ezzel ugyanannyi kalóriát vittünk be, mintha magát a gyümölcsöt ettük volna meg, viszont kihagyjuk az élelmi rostok egy részét. Az egészséges 100%-os gyümölcslevekből ha mondjuk megiszunk egy liter egy nap, az kb. 450-500 kcal, ami egy 1400-1500 kcal-os testsúlycsökkentő étrendnek mintegy harmadát teszi ki – és enni még nem ettünk semmit.

Olvastad már?

Gyümölcslevek és a fogyókúra

9. Csökkentett szénhidráttartalmú kenyerek

Most éppen a szénhidrát a főellenség, ennek köszönhetően egyre több helyen lehet csökkentett szénhidráttartalmú kenyeret, péksüteményt venni. Ezekben a termékekben a gabonaliszt egy része helyett szója, lenmag, szezámmag, napraforgómag, tökmag kerül a termékekbe. Való igaz, hogy ily módon a szénhidráttartalom csökkenthető, cserébe viszont a zsírtartalom lesz többszöröse a „sima” termékek értékeihez képest, így a kalóriatartalom is magasabb lesz. Ha kedveljük ezeket a termékeket, nem kell lemondani róluk – hiszen a változatosság is fontos – , de ne áltassuk magunkat, hogy alacsony szénhidráttartalmuk miatt többet ehetünk belőlük.

10. Levesek

Egy tál forró leves tele zöldségekkel laktató és egészséges is. Ha krémlevesünket azonban burgonyával sűrítjük, tejszínnel krémesítjük, és levesbetétként megszórjuk egy félmaréknyi pirított szalonnával és/vagy jó adag reszelt sajttal, már nem is annyira diétás a vacsoránk.

+1. Bio ételek

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy ami nem látott vegyszert, az biztos egészséges is. Legyen bio vagy nem bio, a gumicukor, a csokis keksz, a croissant vagy chips nehezen helyezhető el egy fogyókúrázó étrendjébe.

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Csilla2111
Csilla2111 / Csilla2111 Wed, 2015-05-27 16:00

Hasznos kis cikk,tetszett, de a cime nagyon suta es felrevezeto. Nem az egeszseges etelek romboljak a fogyokurat, ahogy a cikk is pontosan ezt fejti ki, hanem az annak alcazott ill. annak tuno fogasok/etelek.(Az ekezetek hianya miatt elnezest kerek.)