Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

A fogyókúrád közepén vagy és félsz az ünnepektől? Ne aggódj, csak fogadd meg tippjeinket!

Végig lehet csinálni úgy a húsvéti ünnepeket, hogy azt követően nem leszünk rosszul, amikor a mérlegre állunk. Tényleg csak egy-két dologra kell odafigyelni!

Közeleg az ünnepi hosszú hétvége, a nagy erőfeszítések árán leadott kilók huss, repülnek vissza, mintha sose hagytak volna el minket. Ha azonban egy kicsit odafigyelsz, elkerülheted, hogy így járj!

Hogyan úszhatjuk meg a pluszkilókat az ünnepek alatt?

Érdemes megnyugodni, egy jól felépített fogyókúrába beilleszthetők az ünnepek. A fogyókúra során is érezhetjük jól magunkat, részei lehetünk a családnak anélkül, hogy folyton visszautasítanánk a kínált ételt vagy mindenkit a fogyókúránkkal járó lemondásokkal traktálnánk.

Tippek, amiket érdemes megfogadni

  • Együnk mértékkel. Igazából ez a legfontosabb, ez kell, hogy legyen a vezérlőelv. Azaz együnk az ünnepi ételekből, akár magunk készítjük, akár vendégségben étkezünk, de ne együnk sokat, álljunk meg a hétköznapi mennyiségeknél.
  • A húsvéti sonkából lehetőleg olyat válasszunk, ahol a zsíros részek jól láthatók és a húsos részről könnyen eltávolíthatók, ilyen pl. a parasztsonka, míg a tarja tipikusan magasabb zsír- és így kalóriatartalmú. Fogyasszuk a húsos részt, a zsírosat hagyjuk a tányéron.
  • Tojásból 1-1-t fogyasszunk, ne együnk reggelire, tízóraira és vacsorára is még 2-3 db-t, bármilyen szép pirosra is van festve. Tojáskrémet készíthetünk tejföl, vaj helyett natúr joghurttal is.
  • Ha van rá lehetőség, készítsük el magunk a kalácsot, használjunk kevés cukrot. Szeljük vékonyan, és csak 1-2 szeletet fogyasszunk belőle. Ha kalács helyett kenyeret eszünk, akkor az lehet teljes kiőrlésű, és azzal is álljunk meg 1-2 szeletnél.
  • Fogyasszunk sok friss zöldséget, nálunk a húsvéti tál szerves részei a friss retek, a tavaszi újhagyma, medvehagyma, paprika.
  • Az ünnepi főétkezésekhez válasszunk zsírszegény húsfajtákat (csirke-, pulykamellet, sertéscombot stb.), köretként friss salátákat vagy főtt, párolt zöldségeket fogyasszunk.
  • Legyünk mértékletesek alkoholügyben, egyrészt magas energiatartalma miatt, másrészt, ha túl sokat iszunk, hajlamosak vagyunk elcsábulni még 1-2 extra falatra.
  • Süteményből sem kell az éves adagot ilyenkor elfogyasztani, ha muszáj, együnk 1-1 szelettel, de ha meg tudjuk állni, akkor ne együnk az ünnep minden napján.
  • Szintén fontos, hogy ne nassoljuk el a gyerekek csokinyusziját, csokitojás-maradékát!

Ezek a cikkek is érdekelhetnek!:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!