Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Hajdina, a gluténmentes alternatíva

Nem csak gluténérzékenyeknek és vegetáriánusoknak érdemes kipróbálni ezt a magas fehérje-, ásványianyag- és vitamintartalmú egészséges alapanyagot. Mindenkinek ajánlom!

A hajdina magas fehérjetartalmú növényi termés, növénytanilag nem gabona, de mivel gasztronómiai felhasználását tekintve úgy szerepel, mint pl. a rizs, sokan gabonaféleként gondolnak rá. Alapvető tápanyagai az összetett szénhidrátok, emellett magas a kálium-, foszfor-, magnézium-,  B1-, B2- , E-vitamin- és élelmirost-tartalma.

Elkészíthetjük natúr köretként, főzhetünk belőle lágy, édes vagy sós kását, rakhatjuk húsgombócokba, rakott ételekbe. A francia „galette" és a japán soba tészta alapja.

Olvastad már?

Top 10 igazi káliumbomba

Mivel nem tartalmaz glutént, jól beilleszthető a cöliákiások vagy a gluténérzékenyek étrendjébe, magas növényi fehérjetartalma miatt vegetáriánusoknak, vegánoknak különösen ajánlott alapanyag. Ez persze nem jelenti azt, hogy a húskedvelőknek ne ajánlanám, hiszen nagyon változatosan elkészíthető, ezt bizonyítja az alábbi receptválogatás is!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!