Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Hitted volna, hogy mélyhűtőd ilyen nagy segítség lehet a fogyókúrádban? Tippek a dietetikustól

Egy kis tervezéssel, utánagondolással mélyhűtőnk lehet az egyik legnagyobb segítségünk fogyókúránk idején. Különösen az őszi-téli időszakban.

A kiegyensúlyozott, testtömegcsökkentő étrendben nagy hangsúly jut a zöldségekre. Így, az őszi, téli időszakban, a színes, szezonális zöldségek híján, nagyon jó szolgálatot tesznek a fagyasztott zöldségtermékek. Persze a zöldségeken kívül sok más hasznos termékkel is feltölthetjük a mélyhűtőnket – adok most pár tippet, hogy miként állíthatjuk mélyhűtőnket – ezt a hétköznapi háztartási eszközt – fogyókúránk szolgálatába.

1. Ezeket válaszd a bolti mélyhűtőpult kínálatából!

Jó hír az időbeosztási zavarral küzdő fogyni vágyó számára, hogy a fagyasztott ételek egy része szuperül beilleszthető az étrendbe, sőt, nekem vannak olyan kedvenc termékeim, amelyeket kifejezetten ajánlani szoktam. Persze jól választani azért tudni kell, nézzük, mire érdemes figyelni!:

  1. Részesítsük előnyben a natúr termékeket, ezek közül is elsősorban a zöldségeket, zöldségkeverékeket! Ezeknél a termékeknél tényleg csak az ízlésünk vezéreljen minket, én kifejezetten ajánlom őket, főleg ilyenkor, az őszi-téli időszakban, a szezonális zöldségkínálat apadásakor. Vásárolhatunk sima zöldségeket is, amikor csak egyfajta zöldség van a zacskóban, az én személyes kedvenceim viszont a zöldségkeverékek, azok közül is az egyre nagyobb választékban elérhető, kicsit extrább, keleties, mexikói, olaszos, egzotikusabb fűszerezésű, különleges zöldségkeverékek. A termékek bónusz előnye, hogy a csomagoláson feltüntetik az energia- és tápanyagtartalmat, úgyhogy nem is kell a számolgatással sokat bajlódnunk. Amire érdemes egy kicsit figyelnünk, hogy ha nem natúr termékeket vásárolunk, hanem egy kis fűszervajjal, mártással turbózott változatokat, akkor nő a kalóriatartalom, illetve gyakran tartalmaznak cukrot is. Ezek persze nem akadályai az étrendbe illesztésnek, csak tudjunk róla. Készíthetünk belőlük leveseket, krémleveseket, köreteket, főzelékeket, pirított, párolt, sült zöldségeket.
  2. Fagyasztott gyümölcsök – szezonon jól esik újra bogyós gyümölcsöket enni. Készítsünk belőlük (édesítőszerrel) csodás túrókrémeket, turmixokat, legális desszerteket.
  3. Egyes szupermarketekben lehet kapni pl. fagyasztott erdei gombakeverékeket is – nekem nagy kedvenceim, nagyon meg tudják dobni egy húsétel ízét.
  4. Natúr hal-, tenger gyümölcsei termékek – azaz azok, amelyek nem bundázottak és lehetőleg nincs rajtuk extra mártás.
  5. Natúr hústermékek – ezek ritkábban elérhetőek nálunk, jellemzően inkább a vadhúsokat találjuk meg a bolti mélyhűtőszekrényekben.
  6. Kerüljük a hosszú összetevőlistás, bundázott hús-, sajt-, hal-, zöldségtermékeket, hiszen ezek jóval magasabb energia- és tápanyagtartalmúak a natúr termékekhez képest.
  7. Kerüljük a mélyhűtött, édes tésztaételeket – pl. nudli, szilvás gombóc, derelye stb.

2. Fagyaszd magad!

A sikeres testtömegcsökkentés egyik leghatékonyabb segítője az étrendtervezés: ha tehetjük, szánjunk időt arra, hogy a hét második felében tervezzük meg a következő heti menünket. Ha ez sikerül, akkor jobban fog menni a bevásárlás is, és a hétvégén szánhatunk egy kis időt az előkészületekre is.

A megtervezett menü előkészítésében nagy segítség a mélyhűtő: lefagyaszthatunk frissen vásárolt alapanyagokat, vagy akár félig vagy teljesen elkészített ételeket is.

Nyers alapanyagok porciózott fagyasztása

  • Tipikusan így készíthetjük elő a húsételeinket. A tervezett étrendünknek megfelelő adagnagyságban, külön csomagolva fagyaszthatunk pl. szeletelt, csíkokra, kockára vágott (vagy akár egészben hagyott) csirkemellfilét, pulykamellfilét, csirkecombot, – szárnyat, karajt, szűzérmeszeleteket stb.
  • Jól tűrik a fagyasztást a (teljes kiőrlésű) kenyérfélék is, szeleteljük fel ezeket és fagyasszuk le így.
  • Fagyaszthatunk halat is – ha ritkán jutunk el olyan üzletbe, ahol tudunk friss halat vásárolni, akkor ez egy jó megoldás a rendszeres halfogyasztásunk biztosítására.
  • Elkészíthetjük saját fagyasztott zöldségeinket, -keverékeinket is. Ez esetben érdemes a friss, megtisztított zöldségeket fagyasztás előtt forró vízben 1-4 percig blansírozni („előfőzni”), majd jéghideg vízbe tenni, és ezt követően fagyasztani. Itt is zacskózzuk majd be leendő köreteinket a megfelelő adagban, hogy könnyebben bánhassunk velük.

Kész ételek porciózott fagyasztása

Kész ételek közül jól fagyaszthatóak:

  • a (kevés zsiradékkal, sovány húsrészekből készült) pörkölt-, tokányfélék, szelet húsok,
  • sós (pl. paradicsomos tésztaszószok) vagy
  • édes (pl. édesítőszerrel készített) gyümölcsmártások,
  • hígabb vagy sűrű levesek,
  • főzelékek.

Időspóroló megoldás, ha ezeket az ételeket elkészítjük akár családi ebédként a hétvégén, és lefagyasztunk belőle egy (vagy több) megfelelő méretű adagot magunknak a következő hétre. Az is jó megoldás, ha „csak úgy” elkészítünk egy nagyobb adag pörkölt- vagy tokányfélét és azt több adagra kimérve fagyasztjuk le, és így a következő hetek 1-1 étkezése megoldva.

Remélem sikerült megmutatnom, hogy hűtőnk mélyhűtőrekesze nem csak jó, hanem kifejezetten hasznos eszköze lehet fogyókúránk megvalósításának.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!