Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Így készíts finom, változatos és egészséges tízórait a gyerekednek!

A változatos, mégis egészséges tízórai csomagolása legalább akkora fejtörést okoz, mint az, hogy mit főzzünk ma. Mutatjuk, milyen ételeket érdemes a tízórais dobozba tenned!

Az édes, szirupos, és az erőteljesen sózott rágcsákért rendszerint közelharcot vívnak a gyerekek, de a következő tízóraikkal még a válogatós csemetéknél is sikert arathatsz.

Zsemle helyett

A szendvics finom, de ha minden jóformán ugyanazt tartalmazza a tízórais doboz, unalmassá válik. Éppen ezért variáld, és ne csak zsemléből, kenyérből készítsd a szendvicset: néha tölts meg egy pitát, bagette-t, ciabattát, tortilla lapokat, vagy készíts otthon lepénykenyeret. De pizzás tekercset, és sajtos pogácsát is süthetsz, amit akár rozs, akár kevert, vagy fehér lisztből készítesz, kikerülheted az ízfokozókkal, E-számokkal teli bolti változatokat.

Mi kerüljön a szendvicsbe?

A vajba keverhetsz friss zöld fűszereket, és házi készítésű sajtkrémekkel is változatossá teheted a szendvicset. Kenhetsz a szendvicsre néhány perc alatt elkészíthető avokádókrémet és készíthetsz körözöttet is. A szalámik közül válaszd a soványabb, tartósítószermentes változatokat, de a gyerekeknek szánt, mesefigurás csomagolás ne tévesszen meg! Sőt, a vasárnapi sült húst is közrefoghatod egy zsemlével – hiába, gyerekkorunk rántott húsos szendvicse még ma is sláger. A szendvicset koronázd meg sajttal, de láss túl a trappistán és az edámin: parmezánt, juhsajtot, brindzát is tegyél a szendvicsbe. 


Zöldségek, rostok

A zöldségeket a szendvicsbe is teheted, de cikkelyekre vágva, külön is csomagolhatod, így a gyereked külön is el tudja rágcsálni a szendvicse mellé. A paradicsom helyett inkább olyan zöldségeket válassz, amik nem maszatolnak, nem csöpögnek, mint amilyen az uborka, a karalábé, a répa, a jégcsapretek vagy a paprika. Ha külön kerülnek a tízórais dobozba, egy kevés, nem túl folyós krémet is adagolj hozzá, ami mártogatósként szolgál a zöldségek mellé.

Édességek

A gyümölcsöket is kockázd, karikázd fel: az alma, a körte örök klasszikus, de néhány szem szőlő, a keményebb nektarin, és egy banán is jó választás. Szép, és utópisztikus gondolat, hogy ne adj a gyereknek csokit, csak éppen a valóságban nem működik. Azt viszont megteheted, hogy nem minden egyes nap teszel csokit, csokis harapnivalót a tízóraijába, hanem helyette magvakat, sótlan mogyorót, pisztáciát, néhány szem aszalt fügét csomagolsz. Készíthetsz otthon müzliszeletet is, amihez nyírfacukrot adsz, és muffint is. Sőt, a hétvégén érdemes nagyobb adag kekszet sütnöd, amiből egész héten tehetsz a tízórais dobozba.

 

Folyadék

A zöldségek és a gyümölcsök amellett, hogy frissítenek, és vitaminban gazdagok, a szükséges folyadék egy részét is biztosítják. Persze önmagukban nem elegendőek, így a tízórai mellé adj ízesített ásványvizet – de ne a bolti változatot! A legjobb, ha friss citromfüvet, mentalevelet használsz, kicsit megtöröd őket, majd ásványvizet öntesz rájuk. Hagyd állni 15 percet, szűrd le, és így tedd egy kulacsban a gyereked táskájába. A citromos- nyírfacukros, vagy a lime-os limonádé is finom, a klasszikus, szénsavas üdítőket pedig igyekezz kerülni.

Ezeket olvastad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!