Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Léteznek nulla kalóriájú ételek?

Tudtad, hogy vannak olyan alapanyagok, amelyek emésztése több kalóriát igényel, mint amennyit maga az alapanyag ad? Ez aztán a tutiság!

Meglepő, de igaz, hogy vannak olyan alapanyagok, amelyek emésztése több energiát igényel, mint amennyi energia az alapanyagból származik – azaz nullkalóriásak". Megtaláljuk közöttük pl. az uborkát, a salátaféléket, a spenótot, a zellerszárat, a grapefruitot, a brokkolit, a karfiolt, a közönséges tököt stb.

A megfelelő testsúly elérése sokak számára hatalmas kihívást jelentő feladat. Ahogy már többször írtuk itt az egészségrovatban mi is, a tartós testsúlycsökkentés életmódváltás nélkül nem megy, ebben pedig sokat segíthetnek az apró változások: például a „nullkalóriás” ételek bevezetése az étrendünkbe egy nagyon egyszerű és hatásos lépés.

Meglepetés!

Melyek ezek a nullkalóriás alapanyagok? Természetesen az egészségünket amúgy is jól szolgáló zöldségek és gyümölcsök! Mondhatnánk persze, hogy nincs új a nap alatt, de inkább tekintsük ezt a tényt egy újabb érvnek a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása mellett!

Az őszi-téli szezonban válasszuk a grapefruitot, a narancsot, a mandarint és az almát. Ezek a nullkalóriás" alapanyagok élelmi rostban gazdagok, emiatt emésztésük lassabb és több energiát igényel.

Akár köretként, akár salátában vagy nassolnivalóként fogyasztjuk, a zöldségeket nem érdemes kihagyni, hiszen ezek is alacsony kalóriatartalmú, élelmi rostban és vitaminban gazdag alapanyagok. Keressük a piacon a spenótot és más levélzöldségeket, a sárgarépát, a paradicsomot, a szárzellert, a kaliforniai paprikát.

A brokkoli magnézium- és kalciumtartalma segít a magas vérnyomásúaknak, a cukkini csökkenti a koleszterinszintet, de a tököt, a karfiolt sem érdemes kihagyni, mind-mind kiváló A-, B- és C-vitaminforrások is.

Vigyázzunk értékeikre!

Persze a nullkalóriás" érdem semmibe vész, ha aztán sok zsiradékkal, bundázva, sűrű besamellel készítjük el a zöldségeket. Az alacsony kalóriatartalom megtartása érdekében grillezzük, főzzük gőzben, vagy fogyasszuk őket nyersen, salátaként. Kerüljük a majonézes, tejfölös, cukros salátadresszingek használatát, használjunk inkább 1 evőkanálnyi olíva- vagy más növényi olajat, zsírszegény joghurtot, friss fűszereket, balzsamecetet!

(via Money Crashers)

Szólj hozzá!

Hozzászólások (3)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

inf3rno
inf3rno / inf3rno Tue, 2014-11-18 09:27

Ez a cikk így nem kicsit sarkít. Az élelmi rostok nem, vagy csak kevéssé emészthetőek, egy részük azért jó, mert jó irányba változtatja a bélflórát, másik részük pont ellenkező hatású. Nyilván amit egyáltalán meg sem próbál emészteni a szervezet, mert nincsenek meg hozzá a megfelelő enzimek, arra egyáltalán nem fordít semmilyen energiát, szóval ez így sületlenség. A gyümölcsöknek magas a cukor tartalma, szóval az alma, grapefruit, narancs, mandarin, paradicsom szerintem eleve kiesik az alacsony kalóriás alapanyagok közül. Néhány cikk alapján nekem úgy tűnik, hogy a magnézium csökkenti a vérnyomást, a kalciumnak viszont pont ellentétes a hatása. Ettől függetlenül a kalcium szedése sem feltétlen rossz, mert javít a csontritkuláson, és általában magnéziummal együtt ajánlják. Magas vérnyomás esetén sokkal fontosabb szerintem odafigyelni a sóra. A telített zsírok, stb.. kerülése, amit írtál szintén hasznos. Ha nem edz az ember, akkor úgysincs szüksége ezekből sokra. Összességében a cím szerintem erős túlzás.

Bodon Judit dietetikus
BodonJudit / Bodon Judit dietetikus Mon, 2014-11-17 22:41

Keves gyúróscsaj! Igen, dietetikus látta a cikket. Kérlek, hogy a jövőben a személyeskedő, minősítő jelzőktől tartózkodj! Szakmai kritikára szívesen reagálok, érdemben szívesen vitázok. Üdv, Judit