Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Minden idők 5 leghatásosabb diétája – az első helyezett simán tartható!

Aki nemcsak a kilókból szeretne leadni, de egészségre és jó közérzetre is vágyik, az biztosan megtalálja a neki való diétát a legjobbnak ítélt módszerek között. 

Orvosok és táplálkozási szakértők segítségével idén is összeállította a U.S. News azt a 35-ös toplistát, ami különféle diétákat rangsorol aszerint, hogy azok mennyire egészségesek, biztonságosak, táplálóak, mennyire hatékonyak a fogyásban, a cukorbetegség és a szívpanaszok megelőzésében, és persze aszerint, hogy mennyire könnyű betartani őket.

Íme, a lista első 5 befutója:

1. A mediterrán diéta

A dobogó első helyét a mediterrán diéta “kapta”, ami már harmadik éve érdemli ki a legjobb diéta minősítést. A mediterrán országok  táplálkozási szokásait ötvöző módszert a legtöbben inkább étkezési szokásnak tartják, semmint strukturált diétának. A diéta egy hosszú távú életmódváltásra nevel, ami koplalás és sanyargatás nélkül hoz sikereket. Aki a mediterrán diéta szerint él, nagyon kevés vöröshúst és cukrot fogyaszt, csínján bánik a tejtermékekkel (sajttal, tejjel, joghurttal), a magokkal, a csokoládéval, a tojással, és mértékkel fogyaszt alkoholt. A diéta szerves része a hal, a csirke, az olívaolaj, a teljes kiőrlésű gabonák, az idényzöldségek, a friss gyümölcsök.

2. A súlyfigyelő diéta

A második helyezett az úgynevezett Weight Watchers diéta lett, aminek segítségével nagyon szép eredményeket lehet elérni a fogyásban, később pedig az álomsúly megtartásában. A WW-diéta minden étel mellé pontszámokat rendel, amit adott élelmiszer fehérje-, szénhidrát-, zsír-, rost-, illetve kalóriatartalma alapján matekoz ki a rendszer. Minél magasabb egy étel pontszáma, annál inkább útját állja a fogyásnak, de ennek ellenére lemondani nem kell róla. A diéta követőjének nincs más dolga, mint egy kalkulátor segítségével kiszámolni, hogy neme, kora, testsúlya, magassága és a leadni kívánt kilók alapján miből mennyit ehet, ám ezen kívül azt fogyaszt, amit csak szeretne.

3. HMR-diéta

Szintén a legjobbak között szerepelt a HMR (Health Management Resources) diéta, amit sok évvel ezelőtt egy viselkedéskutató állított össze. Ez a diéta alacsony kalóriatartalmú fogásokkal “dolgozik”, az étkezéseket gyümölcsökben és zöldségekben gazdag shake-ekkel váltja ki. A program része a rendszeres testmozgás, minimum elvárás a húsz perc séta. A HMR-ételek segítségével nemcsak gyors fogyás érhető el, de egy egészséges életvitel is, aminek része a sok zöldség és gyümölcs, a sovány húsok, az alacsony glikémiás indexű szénhidrátok.

4. DASH-diéta

A DASH-diétát (Dietary Approaches to Stop Hypertension) azért dolgozták ki a szakemberek, hogy segítségével csökkentsék a magas koleszterint és a vérnyomást. Egy olyan hosszú távon is betartható diétával van dolgunk, ami kiradírozza a mindennapokból a zsíros húsokat és tejtermékeket, a cukrot és az olajat, cserébe viszont fogyaszthatunk teljes kiőrlésű gabonákat, sovány húsokat, alacsony zsírtartalmú tejtermékeket, gyümölcsöket, zöldségeket és sovány fehérjét, kis mennyiségben magokat, halat, baromfit. A diéta a napi nátriumbevitelre nagyon “ügyel”, az nem haladhatja meg a napi 2300 mg-ot.

5. Ornish-diéta

A vegetáriánus diéta Dr. Dean Michael Ornish amerikai professzor nevéhez fűződik, aki valamikor a '90-es évek elején dolgozta ki a nevéhez fűződő diétát. Nemcsak a fogyásban szerette volna támogatni az embereket, de abban is, hogy megőrizzék egészségüket. Az ételeket öt csoportba sorolta, a legegészségesebbek az 1-es minősítést kapták, míg a legegészségtelenebbek az 5-öst, és meghatározta, hogy a szervezetbe bevitt kalóriának csak a tíz százaléka származhat zsírokból. A finomított szénhidrát, az állati eredetű fehérjék és a koffein tiltólistára kerülnek, ellenben a magas rosttartalmú élelmiszerek, az összetett szénhidrátok (pl. a bab) jó pontot kapnak.

Ezeket olvastad már?

Címlapkép: Universal Studios

via

Szólj hozzá!

Hozzászólások (1)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

treff7
treff7 Sat, 2020-02-08 10:54

Az emberi szervezet fenntartásához kell az energia! Mindenki döntse el, hogy ezt az energiát miből akarja biztosítani a szervezete számára. Szénhidrátokból vagy zsírból.
Ha szénhidrátokból, akkor regényt lehet írni annak ártalmas hatásaiból, szövődményeiből. Egy ördögi kör alakul ki abból, ha valaki a szénhidrátokat részesíti előnybe! Ugyan egyszerűbb gyorsan energiához jutni vele, de a betegségek tömkelegét képes okozni vele magának az illető. TÉVHIT, hogy a (jó minőségű) zsiradékok, mint pld a vaj, libazsír, kacsazsír, mangalicazsír, kókuszzsír, halolaj, olivaolaj, repceolaj, lenmagolaj... hízást, magas trigliceridszintet, magas koleszterinszintet okoz!!! A tévedést ott követi el valaki, ha e mellé magasabb szénhidrátbevitelt is alkalmaz!!!!! Igazából a szervezetnek egy nap 100 g szénhidrát bőven elég, ha mellette megfelelő mennyiségű és jó minőségű zsiradékot is kap! Azt kezdi majd átalakítani energiává. A máj a túlzott szénhidrát bevitelre amúgy is úgy reagál, hogy elkezdi zsírrá alakítani és raktározni. De, ha azt veszi észre, hogy nem kell neki zsírt raktározni, mert eleve megkapja, akkor abból kezdi annak felhasználásával az energiát termelni! Ez a Keton-diéta lényege. A laboreredmények visszaigazolták: nem emelkedik tőle se a koleszterin, se a vérzsír és elkezd a szervezet szép lassan, de biztosan fogyni. Tehát nyugodtan lehet a napi bevitel 60% is (jó) zsiradék, ha a szénhidrátjainkat 10%-on tudjuk tartani!!! Főként zöldségekre, húsokra és zsiradékokra támaszkodik. Amivel nagyon kell vigyázni a gyorsan felszívódó fruktózokra (egyes gyümölcsök) és a magasabb GI-vel bíró gyorsan lebomló szénhidrátokra!