Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Mit és hogyan egyetek, ha a családban vegák és húsevők is vannak? Mutatjuk!

Nem kis kihívás egyszerre a vegát és a húsevőt is jóllakatni a családban, de pár változtatással mindenki elégedett lesz a végén! 

Ha vegetáriánusoknak és húsevőknek kell közös ételekben megegyezniük az étkezéseket illetően, hááát… jönnek a nagy dilemmák. Még hétköznap csak-csak megoldható,  hogy reggelire és ebédre mindenki a saját betevőjéről gondoskodik, de azért vannak közös étkezések, meg különben is, ki akar két- vagy háromfelé főzni (ha vegán opcióról is gondoskodni kell)? Először is türelemre és kísérletező kedvre minden oldalról szükség van, de különösen a húsevők részéről. Lássuk, mit tehetünk, ha vegákat és húsevőket is egyszerre szeretnénk jóllakatni!

Egyszerűen módosítsd a fehérjét!

Készítsd el a vega köretet, ami lehet nagyjából bármilyen zöldség, amit mind szerettek – a hozzá készült fehérje a húsevő kedvence sültje, a vegának, vegánnak pedig valamilyen növényi finomság: tofu, halloumi, húshelyettesítő, rántott gomba, karfiol (ha még nem unja), zöldségfasírt. Burgerekhez, vasárnapi ebédekhez, vagy éppen tojásos reggelikhez szuper ez az opció, mindenki boldog a saját ételével, mégsem kellett háromfelé főznöd!


Tegyél húst külön a már elkészült étel tetejére!

Természetesen a vegetáriánusoknak is nagyon fontos, hogy kellő mennyiségű fehérjét fogyasszanak, ezért, érdemes valamilyen sok fehérjét tartalmazó, telítő alapanyagból készíteni egy gazdag levest, mondjuk csicseriborsóból, zöldborsóból vagy vörösbabbal. Az így elkészült, fincsi zöldségleves önmagában is megállja a helyét, de a húsevőknek is kedvezhetsz, ha a végén főtt csirkemellet, tonhaldarabokat, esetleg szárított husiszeleteket szórsz bele, amikor tálalsz. A hétvégéről megmaradt hús is szuperül felhasználható így, a vegák morzsolt fetával, reszelt kemény sajtokkal, magvakkal tehetik még gazdagabbá a levesüket. 

Különben is, a konzerv ételek a megmentőid, tonhalat, babot is mindenhol lehet kapni ilyen kiszerelésben, gyors segítség, amivel időt spórolsz!

Olvastad már?

Ennyivel olcsóbb egy zero waste háztartás 

Használj két edényt!

Ez most úgy hangozhat, mintha két külön ételt kellene elkészíteni, pedig erről szó sincs. Curry-k, levesek, zöldséges egytálételek, de még bolognai készítésénél is működhet: a vegához növényi fehérjét, a húsosfazékhoz pedig egyszerűen húst adsz. Igen, így is két edényed lesz, aminek az eltakarítása plusz feladat, viszont megúszod a dupla annyi előkészítési és elkészítési időt, hiszen a kétféle étel nyugodtan főhet egymás mellett a tűzhelyen!


Építse fel mindenki a saját vacsoráját!

Készíts elő sok alapvető élelmiszert, amiből szendvicset, fajitas-t, salátát lehet készíteni. Ezek lehetnek húsok, felvágottak, aprított zöldségek, szószok, friss kenyér, tojás, vega kolbász, reszelt sajt, falafel – ezekből mindenki megtalálja a kedvére valót, legyen szó vega, vagy húsos vacsiról, uzsonnáról. Érdemes zöldségkrémekkel, körözöttekkel próbálkozni, ezeket általában a húsevők is szívesen megeszik!

Főzd meg a kedvenc vega fogásodat!

Természetesen ez igényli a legkevesebb időt és erőfeszítést: ha a húsevők nyitottak a növényi ételekre, akkor készítsd mindenkinek ugyanazt a fogást, annyi jó vega és vegán recept van már! Jöhetnek a tészták, rakottasok, curry-k, zöldségfasírtok, piték: a fehérjét hús helyett biztosítsd csicserivel, babbal, lencsével!

Még több vegetáriánus receptért kattints IDE.

Ezeket olvastad már?

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!