Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Nem lehet túl büszke az Aldi erre a termékére, pedig elég híres versenyen nyert címet

Egy Svájcban működő civil szervezet minden évben megválasztja azokat a termékeket, melyek értelmetlenül teszik meg a leghosszabb utakat addig, míg eljutnak a fogyasztóhoz. 

Egy Svájcban működő civil szervezet, az  Alpen Initiative idén is megnevezte azokat a termékeket, melyek a legabszurdabb és leghosszabb utat teszik meg (feleslegesen), míg eljutnak a vásárlókhoz.

A nem túl megtisztelő címet 2002 óta osztják ki, a szervezet így szeretné felhívni a társadalom figyelmét arra, mennyire sokat károsítjuk a környezetünket és pocsékoljuk energiaforrásainkat azzal, hogy ilyet hosszú utakat megtéve szállítjuk az árucikkeket. Az Alpen Initiative 30 éve dolgozik azért, hogy csökkenjen a szállítmányozásból fakadó környezetkárosító hatás, és hogy a szállítmányozási cégek is jobban odafigyeljenek a környezetvédelemre – nyilatkozta  Isabelle Pasquier projektmenedzser az Euronewsnak.
 
 

A szervezet tagjai gondos utánajárással derítették ki, hogy egy adott termék mekkora utat tesz meg addig, míg eljut a vásárlóhoz. A leghosszabb utat bejáró termékek versenyében három dobogós helyezettet választottak, egy Norvégiában előállított ásványvizet, egy svájci légfrissítőt, és mindenki legnagyobb meglepetésére egy Aldi-s terméket is. 

A „Teljesen Abszurd Szállítmányozás” címét tehát a 

  • Swiss Air Deluxe légfrissítő nyerte, amelyet csaknem a 20.000 km-rel arrébb lévő ázsiai országokba szállítanak, mint a palackba zárt friss és üde svájci levegőt. 
  • A második helyezést egy svájci szupermarketlánc, a Migros által forgalmazott norvég forrásvíz, mely legalább 1600 km-t tesz meg addig, míg a helyi boltokba jut (ezt a vizet néhány magyar üzletben is lehet kapni VOSS néven) 
  • A harmadik helyen pedig az Aldi egyik felvágottja, a Gusto Italiano Prosciutto végzett, amely bár holland húsból készül, a terméket Olaszországban állítják elő és Ausztriában csomagolják, ezután viszik csak a svájci áruházakba. 

A három megnevezett svájci cég ugyan tudomásul vette a jelölést, mindegyikőjük megmagyarázta, minek köszönhető a hosszú és értelmetlennek mondott szállítás. A légfrissítő a svájci vállalat szerint az ország brandjét építi, a svájci levegő ugyanis világszerte ismert kitűnő tisztaságáról, a szállítással pedig csak a hajók többletkapacitását használják ki. 

A norvég forrásvíz csupán a széles termékkínálat miatt kapható a már említett svájci szupermarketláncnál, a cég nem mellesleg 60%-ban helyi forrásokból származó ásványvizet forgalmaz, az Aldi pedig azzal indokolta a több országon átmenő felvágott forgalmazását, hogy annak előállítása során a szállítási időket és a szállítójárművek mozgását is úgy hangolták össze, hogy az a lehető legoptimálisabb és legalacsonyabb szennyezéssel járó legyen.

Bár az Alpen Initiative minden évben megválasztja az abszurd szállítmányozás címet elnyerő cégeket, változást csak nagyon kevés esetben sikerül generálni, eddig csak a tavalyi nyertes, a Svájci Államvasutak változtatott, miután kiderült, hogy egy kínai építkezéshez Németországból szállított köveket.

EZ IS ÉRDEKES: 

via euronews

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!