Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Régi klasszikusok egészségesebb köntösben

A gyerekkori kedvenc ízeink egy életen át képesek elkísérni - ha ragaszkodunk hozzá, modernizáljuk kicsit, hogy egészségesebbek legyenek!

A régi jó vasárnapi ebédek! Emlékszem, gyerekkoromban a nagymamám palacsintája volt a legfinomabb – anyukám soha nem tudta olyan puhára sütni, hogy még másnap is frissnek érezzem. Mindig a nagymama palacsintája volt az etalon, egészen addig, amíg egyszer mellé nem álltam, és rá nem jöttem, hogy egy-egy palacsinta kisütéséhez akkora löttyentés olajat használ, amiben én tízet kisütnék – ha nem vajon sütném a palacsintát. Sajnos ott rá kellett jönnöm, hogy hiába imádom ezeket a receptet, ha gyakrabban akarom őket fogyasztani, egy-két trükköt be kell vetnem, hogy kicsit modernizáljam őket.

Sütőben sült rántott hús

Nem, nem igaz, hogy érezni rajta az olaj hiányát. Ha ugyanúgy bepanírozzuk, mint az olajban sült változatot, csak éppen a sütőbe tesszük, pont olyan ropogós élményben lesz részünk, mintha az „eredeti” recepttel dolgoznánk. Fokozottan igaz ez azokra a húsokra, amelyeken van egy kis természetes zsírréteg is, mint a csirkecombon vagy szárnyon. Szárazabb húsok esetében egy-két kanál olaj a panírozáshoz használt tojásba, és minden megoldva! Ugyanez a módszer működik mindennel, amit panírozni kell, a fasírt pedig egyenesen sokkal jobb lesz olaj nélkül. Ezzel a módszerrel nemcsak egy nagy adag kalóriát spórolunk meg, de egy kiadós szellőztetést és egy üveg olaj árát is.

Palacsinta

Ahonnan az ötlet indult. A palacsintán több helyen is lehet spórolni – igazi függők, akik hetente készítik, ezt is betehetik a sütőbe, egy nem túl mély jénaiba. A megsült tészta felkockázva pont ugyanolyan ízű lesz! Ha pedig ragaszkodunk a csavart formához, ne cukros lekvárral vagy kakaóval töltsük meg – pürésítsünk inkább friss, szezonális gyümölcsöt valami finom fűszerrel, és mindjárt tettünk valamit azért, hogy kevesebb cukrot vigyünk be a szervezetünkbe.

Főzelékek

Tudom, hogy nem mindenki ette otthon vastag habarással, rántással a főzeléket, de a rossz beidegződés ma is sok helyen tartja magát. Felejtsd el a tejfölös, lisztes habarást, hiszen rengeteg módszer van arra, hogy egészségesebben készítsd el a megszokott borsófőzelékedet. Önmagával, joghurttal, vagy más, pépesített zöldségekkel sűríteni bőven ér!

Olvastad már?

Nagymamám almás pitéje

Szólj hozzá!

Hozzászólások (3)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

lilibe
lilibe Tue, 2015-03-17 19:49

a palacsintát kókuszolajjal sütöm, egészséges és utána nem szagos a lakás

Newcc
Newcc Sun, 2015-03-15 15:08

Ezt ertenem kene? "Szárazabb húsok esetében egy-két kanál olaj a panírozáshoz használt olajba.."