Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Teljes cukormentesség egy hónapig? A Nosalty szerkesztősége most bevállalja!

Szerkesztőségünk 10 tagja most belevág egy cukormentes hónapba. Kövessétek "szenvedésünket" és drukkoljatok! Hetente jelentkezünk állapotjelentéssel!

És akkor most egy hónapig nem ehetek semmi édeset?”, „Tésztát azért ehetek?”, „Én tuti el fogok bukni!”, „Istenem, de fogok szenvedni esténként.”, „Mindjárt jön anyukám és tuti, hogy fogok fánkot süttetni vele! Azt hogy fogom túlélni???” – ezek a kérdések repkedtek az elmúlt héten itt nálunk a szerkesztőségben, miközben a kollégák azon vívódtak, hogy belevágjanak-e a ma elindított szerkesztőségi „Cukormentes hónap” kihívásba. Pedig elvileg nem kellene ennek a feladatnak nehéznek lennie, hiszen jellemzően egészségtudatos munkatársakkal dolgozom együtt, senki sem eszik cukrot csokival és csokit cukorral, de azért csak a felszínre bukkantak a titkos kis szokások, amelyekről ez alatt a 4 hét alatt le kell mondanunk.

Még csak pár órája kezdtük el a kihívást, mikor ezt a cikket írom, de máris kiderült, hogy nem ehetünk rágót sem, és hogy az ebédrendelés még a szokásosnál is macerásabb lesz. De jó hír, hogy a parmezán sajtban, egy jalapeno konzervben, és a hűtőnkben található sajtkrémben valamint kedvenc ropogtatni való laposkenyerünkben sincs hozzáadott cukor. Ezek szerint nem teljesen reménytelen a helyzet!

A kihívásban két szintre nevezhettek a kollégák:

1. „Light” csapat, amelynek tagjai a következő négy hétre elhagynak MINDENT az étrendjükből, ami

egyértelműen tartalmaz hozzáadott cukrot,

pl. sütemények, csokik, cukor bármilyen formája, hozzáadott cukrot tartalmazó üdítőitalok, gyümölcslevek, édes ételek (pl. édes tészták), lekvár stb.

2. „Hardcore” csapat – egy igazán kemény csapat, hiszen tagjai mindent vállalnak, amit a Light csapat tagjai, kiegészítve olyan élelmiszerekkel, ételekkel, amiben

rejtett hozzáadott cukor

van. Ezek azok az élelmiszerek, amelyekről AZ-EMBER-NEM-IS-GONDOLNÁ, hogy van bennük cukor.

 

Ez egy fokkal nagyobb kihívás, hiszen itt már komoly címkeolvasási rendszert kell a mindennapokba bevezetni. Kiesnek majd félkész-, késztermékek, felvágottak, szalámifélék, konzervek, porok, mártások, szójaszósz, halszósz, müzlikeverékek, müzliszeletek, méz, juhar, ázsiai szójaszószos ételek, és igazán kemény legényekként még az édesítőszerekről is lemondunk. Amire figyelni kell az összetevők között, az nem csak a cukor felirat, hanem többek között a nád-, a barna-, szőlőcukor, glükóz, datolyacukor, szacharóz, invertcukor, glükóz-fruktóz szirup, maltodextrin, dextrinek, dextróz, fruktóz, melasz, invertcukorszirup, bármilyen más szirup (pl. kukorica-, rizs), -nektár, kókuszcukor, méz stb.

Ezek a cikkek is érdekelhetnek!:

Nagy örömömre a szerkesztőség nagy része belevág a kihívásba, 5-en léptek be a Light és 5-en a Hardcore csapatba!

A kihívás 28 napig tart, lehetett rövidebb időre is vállalni, meglátjuk majd, ki meddig jut. Az előzetes egyeztetések során két kérdés merült fel:

1. Fiatalokkal teli szerkesztőség lévén, az első kérdés, hogy alkoholt lehet-e inni?

Arra a megoldásra jutottunk, hogy jó minőségű (vélhetően illetve ismerten nem cukrozott) borok, pálinkák, sör jöhetnek, likőrök, koktélok nem.

2. Ezek után mi marad édességnek?

Mindent lehet fogyasztani, aminek természetes cukortartalma van: gyümölcsök, aszalt gyümölcsök (ezeknél meg kell nézni, hogy ne tartalmazzanak hozzáadott cukrot), 100%-os vagy otthon facsart/centrifugázott/mixelt gyümölcs- és zöldséglevek, édes ízű zöldségeket (pl. jégsaláta, kaliforniai paprika, sárgarépa, cékla).

A kihívást ma kezdtük, hetente jelentkezünk majd a témában, ki hogy érzi magát, kinek emelkedett a stressz-szintje, ki alszik jobban vagy éppen rosszabbul, kinek mi okozza a legnagyobb nehézséget, ki hol, mikor és hányszor bukott el. 

Tartsatok velünk, és ne maradjatok le „szenvedésünkről”! És persze drukkoljatok is!

Szólj hozzá!

Hozzászólások (2)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

edde
edde Mon, 2017-02-20 21:07

Mi október óta vezetünk cukormentes háztartást. A teljesen hc módon ugyan nem megy, mert pl a felvágottban is van cukor, de figyeljük a termékek összetevőlistáit és ha valamit kis időbefektetéssel meg lehet csinálni cukor nélkül, akkor azt nem vesszük meg. Így nincs nálunk bolti majonéz, kechup, pizzaszósz, salsa,... A kenyeret, pékárut is magam sütöm. Megtanultam, hogy az élesztő felfut cukor nélkül is.
Kezdetben rengeteg energiába került mindent kikutatni, megcsinálni, felfedezni. Mostanra természetessé vált a dolog. Minket eü problémák motiváltak, így nem is volt kérdés, hogy rálépünk-e erre az útra vagy sem.
Az édes ízhez való viszonyom nagyon megváltozott. Egy pl alma nagyon édes tud lenni.
Használok édesítőt (negyedannyit és steviát), de csak mértékkel, mert ha túlzásba esek, mellékíze van. Néha veszünk cm kekszeket, túrórudit, de a maltit édesítő, ami ezekben általában van számomra pl nehezebben tolerálható, szóval ritkán kívanom meg.
Sok sikert ehhez a próbához! Remélem nektek is több lesz a pozitívum, mint a nehézség ebben a kísérletben!