Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Tippek és trükkök válogatós gyerekeknek

Figyelem, aki azt vallja, hogy az étellel nem játszunk, ne olvasson tovább!

Sajnos megesik, hogy az ember lánya/fia napokig vagy akár hetekig nem hajlandó rendes mennyiségű ételt fogyasztani, sőt, vannak gyerekek, akik életvitelszerűen, önszántukból alig esznek. Az ő szüleiknek próbálunk tippeket adni.

1. Állatokat a tányérra

A kicsik imádják, ha mese- vagy állatfigurákat varázsolunk eléjük az asztalra, és nem is olyan bonyolult ez. Egy békakirályt vacsorára?

2. Csalni ér!

Ha a csemeténk nem rajong a zöldségekért, rejtsük őket új köntösbe.

3. Mindenből aprót

A gyerekek nagyon szeretik a kicsi, falatnyi adagokat. Minimozzarella, apró pogácsa, szendvicsfalatkák, finom húsgolyók.

4. Díszítsünk

Gyakran az is elég, ha a megszokottól eltérően tálaljuk fel az ételt, pl. a tejbegrízre nyuszi alakban szórjuk a kakaót, a fasírtgolyókat mosolygósarc formába rendezzük, vagy éppen cicaalakba a rizst.

5. Körítsünk mesével

A Pöttyös Panni az óvodában c. könyvben a nagymama evés közben a Nagyhasú Bikrinről mesél a lányoknak, aki ellopja a méhek mézét. A megkerült csemegével megkent kenyér sokkal jobban esik a gyerekeknek, mint a hétköznapi mézes kenyér. Ehhez hasonló kalandos történeteket mi is kitalálhatunk étkezés közben, ha a piciknek nagyon nem füllik a foga a falathoz.

6. Gyümölcsöt mindenhez

Az édes gyümölcsöket a legtöbb gyerek szereti. Készítsünk gyümölcsleveseket, szószokat, vagy akár süssük együtt gyümölcsökkel a husit.

7. A pizza és a tészta is lehet egészséges

A pizzát és a mindenféle tésztákat valamiért minden nap meg tudnák enni a gyerekek. Szerencsére ezek olyan fogások, amelyeken jól megférnek a zöldségek is, sőt, előbbinek az alapját is készíthetjük abból.

8. Készítsük együtt

Jobban esik a falat a piciknek is, ha tudják, hogy az étel az ő kezük munkáját (is) dicséri. Vonjuk be őket a főzőfolyamatokba, kérjünk segítséget a tálaláshoz, terítéshez is, sőt, már a menü megtervezésébe is beleszólhatnak, így biztosan nem állnak elő azzal a kifogással, hogy „ezt most épp nem kívánom”.

9. Újítsunk az eszközeinken

Nem feltétlenül magát az ételt kell feldobnunk, olykor elég az evőeszközökön változtatni. Ha legközelebb rizst készítünk, villa helyett tálaljunk evőpálcikával. Bár elképzelhető, hogy így kevesebb étel jut el a gyerekek gyomráig, de biztosan sikerül kedvet csinálnunk az evéshez.

10. Minden a beszerzéssel kezdődik

Vigyük magunkkal a gyerekeket a hozzávalók beszerzésére. Ha módunkban áll, menjünk egyenesen a kertbe, de az is megteszi, ha lekísértetjük magunkat a piacra. Válogassunk együtt az alapanyagokból, valami majd csak kisül belőlük.

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!