Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Top 10 uzsonna totyogóknak

Otthon lévő anyukaként ha sikerül is kitalálnunk, mi legyen az ebéd, a tízóraira, uzsonnára már nem mindig jut elég energia és kreativitás. Most adunk néhány ötletet!

Hajlamosak vagyunk bagatellizálni gyermekeink kisétkezéseit, mondván, hogy ha nem eszik tízórait vagy uzsonnát, majd annál jobban fog ebédelni, vacsorázni. Gyakran gondoljuk azt is, hogy a napközbeni folyamatos csipegetés felér az uzsonnával, így erre nem fordítunk külön időt és energiát.

Pedig a kis étkezések fontosak mind a gyermekek, mind a felnőttek étrendjében. A kiegyensúlyozott, megfelelően elosztott napi energia- és tápanyagbevitel biztosítása mellett jó szolgálatot tesznek az étrend változatosságában is.

Nem kell feltétlenül nagy dolgokra, komplikált receptekre gondolni! Íme, 5 tanács a jó választáshoz:

  1. Akár csak a reggeliknél, a köztes étkezésekkor is bevethetők a finom, gabona alapú kásák, vízzel vagy tejjel, mézzel, friss vagy aszalt gyümölcsökkel.
  2. Útravalóként kitűnő megoldások a finom, változatosan elkészíthető szendvicsek. Válasszunk teljes kiőrlésű gabonát tartalmazó kenyeret, zsemlét, és sose felejtsük ki a zöldségeket!
  3. Készítsük el otthon a szendvicskrémeket – legyenek frissek, színesek, egészségesek! Kísérletezzünk bátran, vegyük elő a cukkinit, sárgarépát, céklát, zöldborsót!
  4. Nagyszerű választás lehet egy finom gyümölcsös túró- vagy joghurtkrém, egy sűrű gyümölcsös-mézes-fahéjas turmix. Ne sajnáljuk a vitaminokat és a rostokat kisgyermekünktől!
  5. Kényeztetésként természetesen bevethetjük az apróság kedvenc muffinját, kekszét, legyen az sós vagy édes. Figyeljünk azonban az enyhe fűszerezésre, az alacsony só- és cukortartalomra!

Receptjeink közül kiválogattam nektek most 10 ötletes ételt, amelyekkel bátran kínálhatjátok csemetéteket. Próbáljátok ki őket!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!