Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

6 érv a durumtészta mellett

Az olasz életvitel elengedhetetlen kelléke a jó étel. Ez egy szenvedélyes vonzalom az ízek és a színpompás életstílus iránt. Tudd meg, miért jó durumtésztát fogyasztani!(x)

A tradicionális olasz konyha alapköve a tészta, mely az egyik legismertebb étel a világon. Kulcsfontosságú eleme a mediterrán diétának, melynek átlagéletkor-növelő és krónikusmegbetegedés-csökkentő hatása egyre szélesebb körben ismert.

Ha elolvastad a Barilla 6 legfontosabb érvét, melyek a durumtészta fogyasztása mellett szólnak, ne felejts el indulni FaceBook játékunkon, hogy Tiéd lehessen a fődíj: egy KitchenAid háztartási robotgép!

1. Tészta: egyszerű & biztonságos táplálék

Az olasz tészta általában két fő alapanyagból készül: durumlisztből (semolina: búzadara, gríz) és vízből. A semolinát a durumbúza magjának belső részéből (endosperm: magfehérje) nyerik, mely az egyetlen nyersanyaga a durumlisztből készült tésztának. A durumtészta minősége kizárólag a semolina minőségén és a gyártási technológián múlik. A tészta állagát és ragacsosságát a lisztben rejlő protein tartalom szabályozza, ez alkotja erős glutén hálóját. Borostyános színéért a lisztben lévő sárga pigmentek (carotenoids) felelősek.

2. Tészta: az egészséges étel

A tészta egészséges, összetett-szénhidrátokból álló étel. A táplálkozási szakértők ajánlása szerint a jól kiegyensúlyozott diéta: 55% szénhidrátot, kevesebb mint 30% zsírt és 15% proteint tartalmaz. A szénhidrátoknak döntő szerepük van az izomnövekedésben, izomzatunk felépítésében (pl.: szív és agy), ezen kívül a testet energiával látja el - a tészta egy nagyszerű összetett szénhidrátféle.

Ha a tésztát megfelelő mennyiségben más egészséges hozzávalóval fogyasztjuk, mint például zöldségekkel, olívaolajjal, paradicsommal, friss fűszernövényekkel, hallal vagy kagylóval, könnyedén beilleszthetjük a napi egészséges táplálkozásunkba.

3. Tészta: a mediterrán diéta alappillére

A mediterrán diéta a megfelelő étkezési szokások lemodellezése, melyet a mediterrán régióban élők tradicionálisan követnek egészségük, hosszú, aktív életük megőrzése érdekében.

A mediterrán táplálkozási modell ajánlása szerint a napi bevitt kalóriamennyiség több mint fele (kb. 55%) szénhidrát - főként teljes kiőrlésű tönkölybúza, tészta, kenyér, barnarizs formájában, hüvelyesek, gyümölcsök és zöldségek kíséretében.

Azokban az országokban, ahol a mediterrán diétát követik jelentősen kevesebb a szív- és érrendszeri megbetegedések száma.

A Mediterrán Diéta 2010-ben elnyerte az UNESCO világörökség címet.

4. A tészta telítettségérzetet okoz

A tésztát sokkal lassabban emésztjük meg, mint a többi szénhidrátban gazdag élelmiszert, ezáltal kitolódik az éhségérzet megjelenésének időpontja, miközben energiát ad a dolgozó izmoknak.

A Glikémiás Index (GI) megmutatja, milyen gyorsan emelkedik vércukorszintünk a szénhidrát vérkeringésünkbe való bekerülése után. A magas glikémiás indexű ételek gyorsan lebontódnak, így gyorsan magas vércukorszintet eredményeznek. Tömörsége alapján a szilárd állagú minőségi olasz tészta alacsony glikémiás indexszel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy az emberi szervezet még lassabban emészti meg, mint más szénhidrátokat.

A tészta erősíti a szervezetet, fenntartható, kiegyensúlyozott energiabeviteli forrás, mely eltelít és fitten tart.

Miért egészségesek az alacsony glikémiás indexű ételek?

Segítenek megelőzni a hiperglikémia és a diabétesz kialakulását.

Kontrollálják a vérzsírt (megemelik a "Jó koleszterin", csökkentik a trigliceridek szintjét.)

Segítenek a súly- és kalóriakontroll betartásában.

Glikémiás Index befolyásoló tényezők:

  • A durumliszt minősége
  • Vágási forma
  • Vastagság
  • Rostanyag
  • Főzési idő
  • Szószok

5. A tésztától nem hízunk el

Az elhízást a túlzott kalóriabevitel és az egyszerű szénhidrátok okozzák. Testünk energiabevitele meg kell, hogy egyezzen a leadott energiával. Ez az egyensúly támogatja fizikai állóképességünket és szervezetünk életfunkcióit. Ha magasabb az energiabevitelünk, mint a leadott energiánk, akkor a plusz energiamennyiség zsír formájában raktározódik el szervezetünkben, mely súlyfeleslegként jelentkezik.

6. A tészta egy ízletes és örömteli étel

A tészta egy népétel, sokan szeretik és élvezettel fogyasztják, elkészítése során pedig kreativitásunk is szabadon szárnyalhat. Színes és rendkívül változatos formákban elérhető, melyekhez mindenki megtalálhatja kedvenc szószát.

Ha te is egyetértesz a Barillával, akkor próbáld ki tudásod FaceBook játékunkon! Így kiderül, mennyire vagy jártas az egyes szószokhoz leginkább illő tésztafélék terén!(x)

A Játékhoz segítséget és a nyereményekről információt itt találsz

A Barilla termékeiről és ajánlott szószairól további információért kattints ide

Szólj hozzá!

Hozzászólások (2)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!