Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Top 7 C-vitamindús körtesaláta

A körte a hűvösebb őszi időszak egyik természetes vitaminforrása. Ezért különösen érdemes kihasználni az előnyeit, fogyasszuk gyakran, készítsük el például salátának! 

Lédús és zamatos, vagy egy kicsit keményebb, roppanós – nálunk otthon favorit a körte. Igaz, legjobban hámozva, szeletelve fogy – a gyerekeknek „csak úgy", de én imádom salátákban, karakteres sajtokkal vagy épp levesként, akár egy kis chilivel megdobva. Az őszi-téli gyümölcsínséges időszakban kiváló alternatívája az almának és a déli gyümölcsöknek.

A többi gyümölcshöz hasonlóan a körte is magas víz- és élelmirost-tartamú – két olyan tulajdonság, ami jót tesz a belek működésének. Egy közepes körte biztosítja a napi C-vitaminszükségletünk 10%-át, ami az őszi időszakban nem elhanyagolandó tulajdonság. Szénhidráttartalmának egy része ugyan gyorsan felszívódik, de pár szelet karakteres sajttal fogyasztva – és így a szénhidrát-felszívódását lassítva – kiváló uzsonna lehet.

A körte változatos felhasználását bemutatandó összeválogattam nektek most 7 db, a kiegyensúlyozott étrendbe is jól beilleszthető körtés salátareceptet. Próbáljátok ki őket!

Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!