Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Túl logikus a megoldás arra, hogy ne csábulj el a boltban a csokiktól, nasiktól

Te is állandó küzdelmet folytatsz, hogy ne csábulj el a boltok csokis polcainál? Egy friss kutatás szerint az online vásárlás segíthet leküzdeni a nasizás szokását. 

Ha te is azok közé tartozol, akik egyszerűen nem tudnak ellenállni az esti (napközbeni) nassolásnak, akkor jó hírünk van számodra: egy új kutatás biztató eredményekkel szolgál az impulzusvásárlások leküzdésére! 

Tuti, hogy nem gondolnád, de a csokik és chipsek elleni harcot az online vásárlással veheted fel, legalábbis ezt állítja egy legújabb amerikai kutatás A tanulmány főiskolai hallgatók viselkedését vizsgálta, akiket arra kértek, hogy vásároljanak be online az adott szupermarket honlapján. A diákok végül hasonló termékeket vásároltak, függetlenül attól, hogy a személyiségük mennyire volt impulzív és hajlamos a nasik és édességek vásárlására. 

Bár a kutatás további vizsgálatokra, megerősítésekre szorul, biztató képet mutat arról, hogy az online bevásárlás segíthet az embereknek megszabadulni a kényszeres vásárlástól, hogy csupa olyan dolgokat pakoljanak a kosarukba, ami nem kedvez az egészségüknek. A netes vásárlással könnyebben tudják tartani az egészséges étkezés alapjait – véli a tanulmány egyik szerzője, Jaime Coffino, népegészségügyi kutató. 

Receptajánló:


Kutatások során azt is bizonyították, hogy nem meglepő módon a szívesen nasizó, impulzus alapján vásárló emberek bizony kevésbé tudják tartani a súlyukat, vagy többször kell orvoshoz járniuk betegségekkel. A könnyen csábuló vásárlók kosara bármely közértben, szupermarketben könnyen, észrevétlenül megtelik a sós és cukros ropogtatnivalók sokaságával. 

A szóban forgó kutatásban a 60 diák impulzivitását kérdőívezéssel mérték fel, és az étel látványával kapcsolatos attitűdjükről is átfogó képet alkottak a kutatók. Ezután kaptak 48 dollárt, hogy tápláló, megfizethető és finom ételekkel pakolják tele az online kosarukat.

Amikor a Coffino, a kutatás vezetője kikalkulálta a diákok által vásárolt termékek tápértékét, arra jutott, hogy nincs számottevő kapcsolat az adott személy impulzivitása és ételválasztása között. 

“Nem számított, mennyire találtuk előzetesen impulzívnak az adott vásárlót. A tápérték nem tért el a többiek által választott élelmiszerektől" – mondta Coffino.

A kutatók úgy gondolják, hogy biztosan az online bevásárlásé a jövő, ami a táplálkozási szokásokat illetően is forradalmat hozhat. A titok abban rejlik, hogy az online shoppingolás során minden egyes tételt maguknak kell kiválasztaniuk, kikeresniük, míg egy üzletben hosszas sorokon, polcok mellett kell végigmenniük, és könnyen elcsábulhatnak, hogy “ó, de guszta az az akciós chips, vegyünk belőle két csomaggal”.

Receptajánló:


Ezzel szemben az online vásárlás tudatos, célorientált, és semmi nem vonja el a figyelmünket. Ráadásul a neten sokkal jobban követhető, mennyit költ a vásárló a folyamat során, ami szépen visszaterelheti a “csak a legszükségesebbeket”-elv alapján történő vásárlásra. A kutatásnak azért megvannak a maga korlátai, például kontrollcsoportot nem alkalmaztak, de az eredmények így is biztatóak.

Ezeket olvastad már?


via LiveScience 

 
Szólj hozzá!

Hozzászólások

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél te az első!