Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Éticsiga pörkölt

Éticsiga pörkölt
Éticsiga pörkölt
80 perc / előkészület: 20 perc főzés: 60 perc
receptkönyvben hozzászólások (161)
jegyzet hozzáadása,
törlése, szerkesztése

story

A csigák előfőzését én bográcsban szoktam végezni. Előfőzött állapotban általában lefagyasztom, és mikor nagyobb mennyiség összejön, akkor készítem el a pörköltet. Sok a munka vele, de ínyenceknek megéri a fáradozást.

hozzávalók / 4 adag

ajánlat

Bármilyen körettel tálalható, én kenyérrel szeretem.
A hozzávalók aránya ízlés szerint változtatható.

Szólj hozzá!

elkészítés

  1. Annyi éticsigát gyűjtünk, amennyit csak tudunk.
  2. Vödörbe rakjuk, letakarjuk, de krumplihálóba téve könnyebb tisztítani őket. A csigák tisztulási ideje 6-7 nap, közben naponta lemossuk őket. Ez idő alatt teljesen kitisztulnak.
  3. Ezek után fogunk egy éles ollót, és a csigákat levágjuk a házuktól, majd hideg vízbe rakjuk.
  4. A csigákat kb. 30-40 percig előfőzzük. Szűrőkanállal kiszedjük, majd tisztára mossuk. A rajtuk lévő fehér részeket még kivágjuk.
  5. Aprítógépben pépesre daráljuk a hagymát, fokhagymát, paradicsomot, paprikát, majd olajon vagy zsíron megdinszteljük. Ezután belerakjuk a csigákat, majd fűszerezzük, felötnjük kevés vízzel.
  6. . Mikor majdnem kész, egy kevés vörösbort adunk hozzá.

statisztika

beküldve:
tegnapi nézettség: 0
össznézettség: 87 293
elküldve: 13
receptkönyvben: 83
elkészítve: 1/2
Facebookon megjelent: -

szakács

luveges

Mióta szakács: 2010.07.03.
28 recept

receptjellemzők

konyha: magyar
fogyókúra: Dukan fenntartó, Dukan megszilárdító
kalória: alacsony
konyhatechnológia: bográcsos
diéta: cukormentes, laktózmentes, gluténmentes, tejmentes, tojásmentes
kategória: halételek
nehézség: közepes
szezon: tavasz
mikor: ebéd, vacsora
adag: 4 főre
elkészítési idő: 60-120 perc
fogás: főétel

egyéb elnevezések

csigapörkölt, pörkölt csigából, csigás pörkölt, csigapaprikás

Hozzászólások (161)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

z1
z1 / z1 Tue, 2011-01-18 20:53

Szia Kati! ( Kati?)

A METROk-ban szinte a megnyitásuk óta kapható a zöld-fűszervajas kiszerelésben.
Sajnos egyre vadabb és vadabb áron!
Még az elején KB. 17-18 éve, ha jól emlékszem 10 Ft volt darabja.
Egy haverommal egy este, vacsira megettünk KB: 160-170db-ot ketten, pirítóssal, citrommal, franciasalátával, vodkával, sörrel.
Jó volt!
...néhány "hülye" vitát elolvasva, ma vad ötletem támadt.
Vettem a METRO-ban 42 db-ot 4.300 valahány Ft-ért.
A hétvégén megfőzöm:)))))))))))))
Majd felrakom ide.
...ha tudom:(((((((
Z.

Nachtigall
Nachtigall Mon, 2010-12-20 17:36

 Én is pont erre gondoltam, hogy vajon milyen kommentek jönnének arra, ha valaki egy kutyahúsos receptet rakna fel...

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Mon, 2010-11-22 18:30

Érdekes a vita, már nem is a receptről szól! Ettem már csigát, nagyon finom, fűszeres vajban pirítva a legjobb szerintem! Szegény Era és a többi állatvédő viszont kapott hideget-meleget! Mintha félreértettétek volna őket! Nekem is furcsa a gondolat, hogy egy állatot egy hétig éheztetek, majd még élve kettévágom egy ollóval! Csiga esetében nem mondhatom, hogy a szemébe néztem és megsajnáltam, de mégis... A tenyészállatokhoz sem helyes hasonlítani őket, mert ott más végzi el a piszkos munkát! Csirkét is kevesebben ennének, ha a recept úgy kezdődne, hogy miután elkaptad az udvaron, tekerd a nyakát a csuklód köré, és szakítsd le a fejét! Talán nem jó példa, de szerintem nem a recepttel van a gond, inkább az előkészületekkel. Csigát is többen ennének, ha a hentesnél lehetne kapni! Talán még Era is megkostólná! Ha pedig itt tartunk, kedves Gargoyle, érdekelne a varjú, cserébe küldök kutyás vagy patkányos receptet!

luveges
luveges / luveges Mon, 2010-11-22 22:17

ZSEZSE Azt hogy kel előkészíteni a csigát nem találtam sehol én így csináltam.Ha zavar ez a módszer mit foglalkozol vele ,mit vágsz kettéEzek után fogunk egy éles ollót, és a csigákat levágjuk a házuktól, majd hideg vízbe rakjuk. , A csirke nyakát meg elszokták vágni. A KUTYÁS MEG PATKÁNYOS RECEPTEKET KÉSZÍTSD EL MAGADNAK .ÉS FOGYASZD EL JÓÍZŰEN.Abban meg igazad van hogy nem a recepttel.van a gond hanem a te felfogásoddal.üdv luveges..

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Wed, 2010-11-17 17:18

Kedves luveges és NO SALTY!

Én még új vagyok itt, de nagyon örülök hogy van fent az oldalon csigás recept, mert nekem személy szerint nagyon tetszik!
Szeretem a különleges ételeket, és főleg ha az ismerőseimet hívom meg akkor szeretek valami újdonsággal előrukkolni, tehát szó mi szó én el fogom készíteni!
Nekem főleg azért tetszett meg ez az oldal, mert itt hétköznapi emberek töltik fel kipróbált receptjeiket, és a hozzászólásokból tanulni lehet vagy ötletet lopni, mint itt a csigás recinél is köszönet a csiga elkészítési módokat megíró embereknek!
Én személy szerint örülnék még sok különleges receptnek, pl: homár vagy kagylók stb. szerintem semmi értelme leszólni valakit hogy fúúúújjjjj csiga!!! Minden ember más, mindenki egy önálló egyéniség és mindenkinek lehet véleménye!
NAGYON ÖRÜLÖK, hogy fel lett töltve a reci és várom a többi csiguszt is!
Annyit mondanék még hogy a teve és ló, és a cápa (!!!) sem haszonállat én már ezt is ettem, és töltök fel recit is, bár tudom nem igazán lehet pl: tevehúst beszerezni, de ha valaki kap ajándékba vagy hozzájut akkor nem rossz ha van fent recept, ezért nagyon hasznos ha különleges ételek vannak a NO SALTYn!
További sok sikert az oldalhoz, és neked Luvi pedig jó kísérletezést....
Kleo

luveges
luveges / luveges Thu, 2010-11-18 16:34

Kedves Kleo én is mindent szeretek ki próbálni -Kerestem az éti csiga elkészítési módokat de nem találtam sehol. Így nekiláttam kísérletezgetni ,még vannak ötleteim a éti csigával .Nem tudom nézted -e a többi csigás receptem.ha gondolod próbáld ki És várom akár + akár - véleményed. údv luveges

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Sun, 2010-11-07 07:56

1. a homár hiánya az oldalon fájó
2. aki felháborodik a csigán, gondolja el, hogy egy hithű mohamedán vagy zsidó olvtársunk mennyire megbotránkozhat egy jó hurka-kolbász-körömpörkölt recepten, a budhista a marhasteak-en, a vega meg úgy általában. én meg a vegán aki ártatlanul legyilkolt növények hulláit zabálja.
3. továbbá elfogyasztás előtt a csigára (még házába bújva) kitűnően lehet lőni légpuskával, nehéz ám eltalálni 15-20m-ről!!!
4. a békacombbal mi a helyzet?
5. a kagylót, garnélát is élve dobják a vízbe, és isteni eledel.

marxmate
marxmate Thu, 2011-11-24 13:45

XDXDXDXDXD Nem hittem volna hogy itt is rádakadok:D

De persze miért is ne? (Althedokan)

A hozzászólásodon behaltam:D:D:D:D Ettél már csigát? Lehet kipróbálom tavasszal...

Tomi90
Tomi90 Mon, 2010-09-13 20:59

Egy kérdés lenne még hogy nem-e tudnál föltenni egy jó módszert hogy hogyan kell ecetes kagylót elrakni.

Tomi90
Tomi90 Mon, 2010-09-13 20:39

Kedves luveges, kicsit bizarrnak találtam először, de elkészítettem és tényleg finom. Köszi a Receptet.

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-09-14 10:56

Kedves Tomi90 örülök hogy neked is bejött a csigapörkölt..A csiga sörtésztába nekem a kedvencem lett gyorsan el lehet készíteni és nagyon finom .A kagylón már én is gondolkodtam szerintem kel bekeverni ecetet tenni bele kis hagymát borsot és hagyni kicsit hogy a kagyló beérjen az ecetbe .Van 2 újabb csigás receptem még várakozik nekem ezek is ízlenek.

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Wed, 2010-08-18 15:36

Bocsánat, hogy megint én vagyok, de kicsit rákerestem, és akit érdekel, pirikenagyi blogspotján talál egy fentebb említett receptet. És ez itt nem a reklám helye! Jó kísérletezgetést!
tomanda

luveges
luveges / luveges Wed, 2010-08-18 17:50

Köszi az infót valójában én olyan ételt akartam csigából amilyen még nincs ,kerestem az elkészítési módokat de nem találtam így nekiláttam amiket megcsináltam azok nekem ízlenek.

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Wed, 2010-08-18 15:17

Németországban dolgoztam egy szálloda konyháján 1 hónapig. Ott csigatálban - kerek cserépedény, 7 kis gödörrel - készítették és tálalták is fel a csigát, ami fűszervajban lefagyasztva konyhakészen állt rendelkezésre. Midegyik kis mélyedésbe került egy adag, majd a sütőben a csiga a fűszervajban sült meg. Nagyon gusztán nézett ki, az illata is finom volt. (Nem kóstoltam meg, a fagyikehelyhez járó ostya jobban vonzott:) Ezt csak azért írom ide, hogy akinek kedvére és fogára való ennek az állatkának a húsa, esetleg kikísérletezheti ezt az elkészítési módot is.

nyamóka
nyamóka / nyamóka Thu, 2010-08-12 17:57

Én csavarom ki a szavaidat, kedves uborkafa? Hiszen én sem írtam azt a BUTASÁGOT, hogy az állatvédők nem esznek húst. Én úgy fogalmaztam, hogy milyen állatvédő az, aki lelkiismeretfurdalás nélkül eszi a husikat, és jeleztem is, hogy mindezt kicsit viccesen jegyeztem meg, hogy oldjam már ezt az igen feszült párbeszédet. Hát, ez nem jött be. Nem tudtam rávilágítani az ellentmondásra, és a túlzásokra, amelyek a hsz-eidet jellemzik. :(Szerintem te nem értesz minket, nem mi téged...
Arra próbáltunk itt többen rávezetni, hogy te éppúgy megeszed a húst, mint mi, a hús pedig hús, mindegy milyen állatból van. Valamint arra, hogy itt senkitől sem kell megvédened az állatokat. Miből gondolod, hogy én kevésbé vagyok állatbarát, mint te? Hiszen nem ismersz egyikünket sem.
És hát, már a szövegértésünkkel is baj van. Látod, fura dolog ez. Szerinted itt több embernek is problémája van az olvasással, és a tartalom megértésével. De az meg sem fordult a fejedben, hogy talán te nem fogalmaztál egyértelműen, vagy rosszul. Azaz, a hiba mindig a másik készülékében van.
És az, már megbocsáss, hogy bárki is hangulatot keltene ellened...
Azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem bárki nevében, hogy ide senki nem azért jön, hogy ellenségeskedjen, egymással összefogva, mint valami összeesküvő. :D
Egy kicsit te voltál ellenséges, csak valószínűleg nem vetted észre, miközben vagdalkoztál. Valószínűleg tényleg nem akartál senkit megbántani, én nem feltételezem. De azt meg kell jegyeznem, hogy most alátámasztottad, amit írtam, mármint, hogy nagyon rossz véleménnyel vagy az emberekről, úgy általában.
Ui.: A kommenteket elolvastam, és nem találkoztam sehol ezen az oldalon azzal, hogy te elkészítenéd ezt az ételt. Valószínűleg a látásommal is baj van. :(

nyamóka
nyamóka / nyamóka Thu, 2010-08-12 15:26

Egyetértek Biboly minden szavával! Hát milyen állatvédő az, aki lelkifurdalás nélkül eszi a sok husit? Hm? :) A vörösboros nyuszi mehet, a csigapörkölt meg nem? Csak mert úgy láttam, az tetszett uborkafának. :D Aki csigát és malacot eszik, az rossz ember, aki nyulat, az meg jó? Hogy van ez? Azért, kedves uborkafa ez nem ilyen egyszerű. Nem hinném, hogy néhány recept alapján komplett képet lehetne alkotni egy ember személyiségéről, ezt, azt hiszem, még Csernus Doktor sem kockáztatná meg, még ő sem ítélne ilyen elhamarkodottan. Az pedig, hogy itt valakit "még állatnak sem" minősítesz, mert elolvastál néhány receptet, szerintem nagyon csúnya és illetlen dolog, rólad viszont sokat elárul. Nevezetesen: rossz lehet, ha valakinek ennyire rossz tapasztalatai vannak az emberekkel, és ilyen keserűen nyilvánul meg velük szemben. Én hiszem, hogy az emberek többsége igenis jó, jót akar, és nagyon sajnálatos, hogy te ezt nem így gonlod.

uborkafa
uborkafa Thu, 2010-08-12 17:20

Nyamóka, úgy látom a Te szövegértéseddel is baj van, SOHA SEHOL NEM ÁLLÍTOTTAM, ÉS GONDOLTAM, HOGY LUVEGES ÁLLAT, NEM IS ÍRTAM!!!!
Ráadásul nagyon nagy butaságnak tartom, hogy azt gondolod az állatvédők nem esznek húst. LEÍRTAM, HOGY ÉN IS FOGYASZTOK HÚST, SŐT HA FELJEBB OLVASTÁL VOLNA AZT IS, HOGYAN KELL MEGTISZTÍTANI A CSIGÁKAT, MERT KIPRÓBÁLNÁM.
Nekem az a gyanúm, hogy kedves lüveges megpróbál hangulatot kelteni ellenem, csupán azért mert nem tetszett a reglapom, EZÉRT KICSAVARJA A SZAVAIM ÉRTELMÉT, MEG TI IS!

Üdvözlettel

uborkafa

Utóirat: Itt, most befejeztem a vitatkozást, mert ne én legyek a reklámkeltője luveges ételének, ne így próbáljon kicsiholni érdeklődést irányába, egyébként semmi kifogásom a csigák fogyasztása ellen, az ellen van kifogásom, amit fentebb leírtam.

Gargoyle
P. / Gargoyle Thu, 2010-08-12 19:57

Kedves Uborkafa!
Higgadj már le légyszíves ebben a csigaügyben.
Senki nem csavarná ki a szavaid értelmét, ha egyik mondatod nem ütné agyon néha a másikat.
A nagy ügybuzgóságban azért észre kellene venned, hogy Te vagy az egyetlen, akinek folyamatosan magyarázkodnia kell, mert senki nem érti igazán, amit és ahogy ír.
Egyszerre ennyi ember azért mégsem lehet hülye, neked meg nem kell a meg nem értett, el nem fogadott szegény felhasználót alakítani, akit mindenki csak bánt - még én is. Hjaj...
Kicsit vegyél vissza, az amit itt műveltél egy recept miatt, kritikán aluli volt, ne haragudj.
A reglapoddal meg addig nem sokan fognak foglalkozni, amíg csak magyarázol, de nincs rajta recept sem - mert így elég nehéz megtalálni. És azért mert lecserélted Liv Tylert egy uborkafa képre, illetve kibővítetted az egy mondatos Zsoltárok könyvét nagy sietve egy hevenéyszett állatvédő ars poeticával - csak hogy legyen miért ezeket leírnod - , még nem jelenti azt, hogy hiteles leszel. Lehet állatokat védeni mindenhol, de ez elsősorban egy gasztrooldal. Nem kell minden csirkés receptnél a szárnyasok jogaiért tüntetni és nem kell nyamókának állatszadizós videókat belinkelni, mert ez már nem ide tartozik. Nyiss egy saját blogot, ahol ezeket feltünteted, és a blogodat linkeld be magadhoz a reglapodra, ha akarod.
Nálam is elpattant a cérna - biztos én is hülye vagyok, mint a többiek és persze megint neked van igazad, bármit is gondolsz. De inkább ne írd le, ha lehet.
Köszi.
Hasonló hozzászólásnak ezen recept alatt a továbbiakban nincs helye!
Eszter
"Az ember alapvető közösségben él a többi teremtménnyel, mely közösséget Isten lényekben rejtőzöttsége, kegyelme és szeretete hoz létre, amely valamennyi teremtményre egyformán árad."
Próbálj meg így is viselkedni légyszíves, ha már ez az ars poeticád és akkor lehet, hogy nem lesznek majd veled ilyenek az emberek.

uborkafa
uborkafa Wed, 2010-08-11 08:58

Kedves Luveges!

Hiába jelzed, hogy ez nem egy állatvédő oldal, az állatokat nem oldalakon, hanem mindig, minden helyzetben védeni kell, de legfőképpen a természetben, de hisz ezzel magad is tisztába vagy, hiszen leírod, hogy mikor tilos a csigák gyűjtése, nem tennéd, ha nem értenél ezzel a védelemmel egyet. Én meg nem vagyok elkeseredve egyetlen leírt szavam miatt sem, sőt.
Üdvözlettel

uborkafa, aki szeretne állatvédő lenni, bár nem vegetárius

Biboly
Biboly / Biboly Wed, 2010-08-11 11:02

Nahát uborkafa, téged a jó Isten sem ért meg, nem vagy vega, de állatvédő "szeretnél lenni". Hűha! Akkor védd meg a csirkéket, halakat, disznókat, marhákat, nyulakat, amiket te is jóízűen elfogyasztasz, hisz ők is állatok. Sőt többet szenvednek életük során, míg a vágóhídra kerülnek.
Az utalásod, hogy a luveges "állat" szerintem is elég meredek, az írásaidból úgy gondolom, hogy ez pont fordítva igaz.
Azért meg teljesen fölösleges itt a recepteket olvasgatnod, hogy a másikat bárminek is tituláld. IGEN, HA EDDIG NEM VETTED VOLNA ÉSZRE, EZ EGY RECEPT FELTÖLTŐ OLDAL. Te miért nem töltesz fel egyetlen receptet sem? Félsz, hogy netán téged is kritizálnak, vagy Uram bocsáss, valamely jelzővel illetnek, mint ahogy te teszed?

uborkafa
uborkafa Thu, 2010-08-12 17:11

Nahát Biboly !

Melyik utalásommal állítottam én azt, hogy luveges állat, ilyen eszembe sem jutott. Bocsánat, nem tehetek róla, hogy a szövegértésetekkel problémáitok vannak. Újra kijelentem, hogy SOHA SEM UTALTAM EGYETLEN SZAVAMMAL SEM ARRA, HOGY LUVEGES ÁLLAT, MÉG CSAK GONDOLNI SEM GONDOLTAM ILYET.
Azt gondolom, hogy luveges, Te totál félreértettetek!!!!

Üdvözlettel

uborkafa

luveges
luveges / luveges Wed, 2010-08-11 08:21

Kedves uborkafa megnéztem az oldaladat és szerintem meg igen csak eltévedtél .Ugyanis mint az előzőekben.jeleztem ez nem az állatvédők oldala. Az ilyen beírásokkal meg csak magadat minősíted, valamint ez egy kicsit meredek számomra:
"mintha az állatok lennének hatalmon, és az állatoktól sűrűn kérem a bocsánatot, hogy emberekhez hasonlítottam őket."
Maradok tisztelettel: Luveges a csigás

uborkafa
uborkafa Tue, 2010-08-10 22:31

Kedves Luveges!

Nem hiszem, hogy eltévedtem, szerintem pont a megfelelő helyen vagyok. A Te csigaevéseddel semmi bajom sincsen, de abban igazad van, hogy néha úgy érzem magam, mintha az állatok lennének hatalmon, és az állatoktól sűrűn kérem a bocsánatot, hogy emberekhez hasonlítottam őket.

Üdvözlettel

uborkafa

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-10 22:02

Gyerekek, ez fantasztikus valahol, hogy egy csigarecept kapcsán mik merülnek fel a mélyből...Azt mondom sose bánd luveges vagyis Laci, ha szólíthatlak így, hogy ilyen hsz-ek jelennek meg itt. Igazi mélyen gondolkodó emberek mutatják meg gondolkodásukat, és próbálnak megoldást találni - ARANY KÖZÉPÚT - ezzel kedves nyamóka, a szívemből beszéltél! Igenis védeni kell az egyes állatfajokat, de mint Laci is teszi, a megengedett gyűjtési időben gyűjt, és tesz fel jó recepteket. Valamint a tenyésztés is egy megoldás. Sajnos a gond mindig ott van, hogy az emberek valamiért egyes fajokat jobban kiemelnek, mint másokat, és azt teljes mértékben levadásszák-halásszák. Sokkal kiegyenlítettebben kellene táplálkozni, követni a már megemlített középutat, és jó recepteket alkalmazni az állat egyéb testrészeire is, mint pl. a csirke melle vagy combja. Ha már leöljük az állatot, tiszteljük meg, hogy nem pocsékoljuk, és ráadásul jól készítjük el. Azt már nem is merném kérni, hogy mielőtt leöljük, vessünk egy keresztet, mint anno a nagyim tette... Pusszantás mindenkinek: Mrs Smith

nyamóka
nyamóka / nyamóka Tue, 2010-08-10 21:51

Azt hiszem, Eszterrel éppen egyszerre klikkeltük fel a kommentünket, és elolvasva úgy érzem, hogy valahol ugyanarról beszélünk. Hogy nem lenne gond semmivel, ha nem esnénk ekkora túlzásokba. Hogy ezektől a csigás receptektől még nem omlott össze egy populáció. Persze ha azt nézem, hogy az ember mekkora túlzásokba tud esni...hmm, elgondolkodtató.
A mottó talán az lehetne: élni, és élni hagyni.

uborkafa
uborkafa Tue, 2010-08-10 22:42

Kedves Maria0725!

Hát ezzel egyet kell, hogy értsek, szúnyog idén van bőven, tán több is mint kellene!

Üdvözlettel

uborkafa

nyamóka
nyamóka / nyamóka Tue, 2010-08-10 21:41

Hát, igen, megint ott tartunk, hogy hosszasan lehet ezekről a dolgokról vitatkozni. Egyetértek luvegessel abban a tekintetben, hogy bizony, az ember is volt már eledele állatnak, ha pl. a vadállatok éhesek, hát nekik sincsenek lelkiismereti problémáik. Ezzel a gondolattal persze most nem tettem szert népszerűségre.:( A kulcsszó talán itt is az "arany középút" lenne. A józan paraszti ész! Az embernek megadatott a gondolkodás lehetősége, mégsem vigyáz az anyaföldre, az élővilágra, és itt nem csak az állatokról van szó. Az élet szó minket, embereket is takar, növényeket, vizet, oxigént, mindent! Ez nekem éppen úgy fáj, mint azoknak, akik állatvédőknek tartják magukat. De most kicsit úgy érzem, hogy valahogy itt most keveredik a szezon a fazonnal. Nem a valódi zöldek ellen merül fel kifogás, akik valóban tesznek valami kézzel foghatót, hanem a többség ellen, akik, már bocsánat, de csak beszélnek, miközben nem eszerint élnek, és akik nem veszik észre, hogy felszínes dolgok mögött elveszik a lényeg. Ahogy a nagymamám mondta mindig: sok bába közt elvész a gyerek.
Valamint arra utalnék újfent, hogy sok embert is meg kellene védeni másoktól, és most megint eljutottunk a fontossági sorrendhez. Talán ismétlem magam, de én még mindig úgy érzem, hogy ez a csiga-dolog el lett túlozva, és hogy ezt az energiát valami nagyobb dolog védelmében is be lehetne vetni. (Lásd: énekesmadarak) Azaz: igen, nagyon fontos megőrizni az egyes fajokat, de ez még mindig egy recept-megosztó oldal...

uborkafa
uborkafa Tue, 2010-08-10 19:51

Kedves Luveges!

Azért én az állatvédőket nem bántanám, mert lassan a Földön 10 milliárd ember él, és mit gondolsz, kiknek a helyét foglaljuk el, az állatokét és a növényekét. Ha ez sikerülni fog nekünk, akkor onnan "Finita la comedia" = vége az előadásnak, legalább is számunkra nincs tovább. Ezt a csigafajt, a Helix pomátia-t = Éti csigát régóta fogyasztjuk, hisz a neve is ezt mutatja, no de arról azért nem volt szó, hogy minden "szegény" ember ezt az állatkát gyűjtse, és a "csigazabáló" franciáknak adja el a magyar állam. Az ismert e a számodra, hogy Európában Magyarország "paradicsom" a madarak számára, még, bár már nálunk is komoly veszély fenyegeti őket. Ugyanis Olaszországban, Franciaországban, stb. járva nincs madárcsevej, mert nincsenek madarak, kiirtották őket! Még anno Lucullus írt az ínyencen elkészített pávanyelvről, mit gondolsz hány pávanyelv kellett a császárnak, hogy jól lakjon? Most már nincsenek pávák, nincsenek nyelvek, nincsenek énekesmadarak. "Európa csendes, újra csendes...", de nem az "elzúgott forradalmak" miatt.

Üdvözlettel

uborkafa

egyed krisztian
egyed krisztian Thu, 2010-11-18 22:23

igazad van en kiprobàlom tuti .tudsz valami tesztàs receptet hozza. ez a vilàg lessz meg rosszabb is . biztos sokan megfogjàk enni ingyen van.

luveges
luveges / luveges Fri, 2010-11-19 11:16

Szia Krisztián keres a szakácsok között mint Luveges és megtalálod az összes csigás receptet van benne tésztás is ÜDV LUVEGES

Gargoyle
P. / Gargoyle Tue, 2010-08-10 21:18

Talán nem az állatvédelmi kérdésekkel van a legnagyobb gond, hanem azzal, hogy túlnépesedünk.
Ez nagyobb gond, mint bármi más.
Egyszerű: ha kevesebb az ember, kevesebb a gond.
Meg az emberi hülyeség is. Talán. Bár az ember elég nagy állat úgy magában is, hogy semmi ne legyen neki elég.
Nem baj, ha valaki csigát eszik, ha azt nem viszik túlzásba. Luveges barátunk csak felsorakoztatta a legkülönfélébb elkészítési fajtákat - de biztos vagyok benne, hogy ettől még nem lesz a magyar otthonokban napi vacsora a csigarizottó. A pávanyelvvel sem lett volna gond, ha Lucullus az ostobaságán kívűl másról is elhíresült volna és mondjuk nem dínomdánomozik pávák ezreinek halálán. Az hogy az olaszok olyan hülyék, hogy megeszik a saját énekesmadaraikat is, megint csak gyönyörű példája az ember gyarló természetnek.
Szóval, valahol egyetértek, valahol nem.
Nem mellesleg megjegyezném, hogy itt és Franciaországban is, spanyolhont is beleértve, tenyésztik a csigákat. Ahogy a csirkéket is. És nem vágják ki a csigák nyelvét. :-D
Na, üdv:
Eszter

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-10 20:12

Kedves uborka rossz-oldalra tévedtél .Ugyanis ez a NO SALTY oldala itt az emberek megosztják egymással .főzési szokásaikat .ötleteiket .A szegény ember aki meg csigát gyújt lehet hogy másnap a családjának vesz kenyeret a le adott csigák árából.De lehet hogy ha az állatok lenének hatalmon.te lenél a csemegéjük .MINT NEKEM AZ ÉTI CSIGA .üdv luveges a csigás.

nyamóka
nyamóka / nyamóka Mon, 2010-08-09 22:01

Mária, teljesen egyetértek, mindenbe bele lehet kötni, és ennek se vége, se hossza. Én már a szilveszeri malackádnál is kifejtettem, hogy mi erről a veményem, hogy bizony-bizony, mi is a tápláléklánc részei vagyunk. Én is szeretem az állatokat, amíg élnek, éljenek jól, én is dédelgetem a sajátjainkat, a tenyerünkből esznek, jó soruk van, de tudatában vagyunk, hogy miért tartjuk őket. Valahol nem is értem már ezt az egészet, hiszen ez egy gasztronómiával foglalkozó oldal, és nem állatvédő egyesület. Az lenne a lényege, hogy megoszthassuk egymással kedvenc receptjeinket.
Ha ez a recept csigából van, akkor azt, ha Hulalával készült, akkor azt, ha kalóriabomba akkor azt. Így mindenki megtalálhatja azt, ami a szívének és persze szájának kedves.
Arról vitát nyitni, hogy melyik állatka aranyos, és melyiket kellene sajnálnunk megenni, felesleges, napokon át lehetne folytatni, hogy ki mit sajnál. Ha igazán bele akarnánk menni ebbe, akkor nem a felszínt kéne kapargatni, mint azt az állatvédők többsége teszi. Nem az a világ baja, hogy csigát és malacot főzünk, hanem az, hogy embek éheznek a világban, de erről manapság nem divat beszélni.
Nincs annál taszítóbb dolog, mint amikor valaki állatvédőként beszél, ugyanakkor másként él. Mondok egy példát. A nyugati, ún. jóléti társadalmakban most nagy divat mondjuk hazavinni egy kóbor kutyát, ugyanakkor borzasztó pazarlásban élnek. Pl. a ruháikat egyszer veszik fel és kidobják, rengeteg energiát, üzemanyagot pazarolnak el, és kilószám dobálják ki a megmaradt élelmiszert. Sajnálják a levágott csirkét, ugyanakkor csak a combját és a mellét hajlandóak megenni, a többi mehet a kukába. Azt mondják, hogy zöldek, de csak amíg a kényelmükből nem kell feladniuk semmit. Ez úgy ahogy van őrületes ellentmondás! Hát ezért kár vitát nyitni minden feltett receptnél az állatvédelemről. Mert egyrészt mindennek megvan a maga helye és ideje, másrészt inkább a valódi gondokkal kéne foglalkoznia az embereknek, nem mondva csináltakkal. Mert a csigapörkölt nem probléma! Sokkal nagyobb probléma az, hogy nem tudjuk tolerálni egymás ízlését, és szokásait.

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-10 19:35

Kedves nyamóka aki szeret főzni szerintem az nem azzal foglalkozik hú szegény állat vagy szegény spenót nem bántom mert lehet hogy fáj neki .Akik meg itt kritizálna lehet hogy a kenyérnek is az alját zsírozzák.Amit írtál az a való .igazság. Sajnos az állatvédők már többre tartsák az állatokat mint némely embert. üdv luveges a csigás

maria_0725
Sárvári Mária / maria_0725 Mon, 2010-08-09 11:36

Mennyi sajnálatra méltó ember! Jobb nem enni semmit, mert mindent lehet sajnálgatni.
Mindenki főzzön amit akar, és sajnáljon akit akar.
A döntés joga mindenki előtt ott áll, hogy mit vesz be a gyomra és mit nem.
Én személy szerint sajnálom az állatvédőket, a vegetáriánusokat, a húsevőket, a csigafogyasztókat.
Mit kell ezen a földön szenvedni.Noé nem válogatott, hogy mit vitt fel a bárkára, meg mentett minden élő teremtményt.A különleges dolgok mindíg kiverik a biztosítékot.
Legyen az csigapörkölt,kánya leves,szilveszteri malac,grill csirke, békacomb ,sült vér ...
Ne feledjétek a választás joga a tiétek!

maria_0725
Sárvári Mária / maria_0725 Mon, 2010-08-09 19:27

Köszönöm!
Kicsit kezd elegem lenni, hogy mindegy milyen recept kerül fel, kap hideget meleget, jót rosszat.
Ha húsétel, akkor jönnek az állatvédők, és a vegák, ha édes süti akkor az a bűn, mert cukros édes habos.Ne használj pl szaft kockát mert az itt bűn, mintahogy az is ha netalántán te a Hulala tejszínt alkalmazod.
Akinek valami nem nem az ízvilága attól még tisztelhetné a másikat.
Én nem, enném meg a csigát, pedig kellett készítenem jó párszor. Éppen csak a nyelvem hegye ért a készített ételbe, de kóstolás nélkül nem lehetett kiadni.
Sajnálom is őket mert aranyosak, de csak akkor amikor a mesében szerepelnek. A kiskertben már nem szeretni valók.Ugyanolyan darázsfészekbe nyúltál, mint amikor én fel mertem tenni a szilveszterre sütött malacomat.Üdv! Jó csigázást!

luveges
luveges / luveges Mon, 2010-08-09 21:06

Maria A csigás recepteket azért találtam ki mert ilyen csigás ételeket nem találtam sehol Ki mit irkál a sajátos hozzá szólásaival.csak saját magát minősíti..üdv LUVEGES

memesi
memesi Fri, 2010-08-06 22:01

Igen ,tudom ,azért helyeztem a hangsúlyt a "több pohárra", csak sajnos lemaradt!rt5

luveges
luveges / luveges Fri, 2010-08-06 22:08

Már értem még van fent 3 csigás receptem meg 1 csomó hozzá szólás a receptekhez .

memesi
memesi Fri, 2010-08-06 21:53

Bocsi, de "borral felöntés"-nél lemeradt a "több pohár"

memesi
memesi Fri, 2010-08-06 21:47

Nem hittem volna, hogy egy csiga recept ilyen indulatokat tud kiváltani ! Ha borral öntötted volna fel a szaftot még az antialkoholistákkal is meggyűlne a bajod!!Itt leginkább az a gond, hogy kevés recept kezdődik úgy, hogy kergetjük az udvaron a csirkét aztán elvágjuk a nyakát és forró vizzel leforrázva kitépjük a tollait.......
Sok sikert csigás kalandozásokhoz!

thimany
thimany Mon, 2010-08-02 19:31

"Amíg az emberek azt gondolják, hogy az állatok nem éreznek, addig az állatoknak kell érezniük, hogy az emberek nem gondolkodnak" (Ismeretlen szerző) Én vegetáriánus vagyok, ezen elborzadtam. Gusztustalan. Ízlések és pofonok!...

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-03 21:24

Még az a szerencse hogy te gondolkodol mivel vega vagy mi a gusztustalan ? THIMANY

190
éticsiga 40 dkg
paprika 1 közepes db
paradicsom 1 közepes db
vöröshagyma 1 közepes fej
fokhagyma 2 gerezd
0 ízlés szerint
bors 0.25 kk
fűszerpaprika 1 teáskanál
őrölt fűszerkömény 0.25 kávéskanál
paprikakrém 2 teáskanál
száraz vörösbor 0.5 dl
napraforgó olaj 4 ek