Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Éticsigás-zöldséges rizs

Éticsigás-zöldséges rizs
Éticsigás-zöldséges rizs
40 perc / előkészület: 10 perc főzés: 30 perc
receptkönyvben hozzászólások (56)
jegyzet hozzáadása,
törlése, szerkesztése

story

A csigák előkészítését (előfőzését) ld. az éticsiga pörköltnél.

hozzávalók / 2 adag

ajánlat

Italnak könnyű, száraz fehérbort ajánlok.

Szólj hozzá!

elkészítés

  1. A rizst a zöldségkeverékkel hagyomágyos módon elkészítjük.
  2. A vöröshagymát kevés olajon megdinszteljük, rádobjuk az előfőzött csigát, fűszerezzük sóval, borssal, petrezselyemmel, kevés vizet öntünk alá, és puhára pároljuk.
  3. Amikor mindkettő (csiga, rizs) megpuhult, összekeverjük és reszelt sajttal tálaljuk.

statisztika

beküldve:
tegnapi nézettség: 0
össznézettség: 7 274
elküldve: 0
receptkönyvben: 18
elkészítve: -
Facebookon megjelent: -

szakács

luveges

Mióta szakács: 2010.07.03.
28 recept

receptjellemzők

konyha: magyar
fogyókúra: Dukan fenntartó, Dukan megszilárdító
szezon: bármikor
diéta: cukormentes, gluténmentes, tojásmentes
kategória: halételek
nehézség: közepes
adag: 2 főre
mikor: ebéd, vacsora
elkészítési idő: 30-60 perc
kalória: magas
fogás: főétel

egyéb elnevezések

éticsigás rizs, zöldséges rizs csigával, csigás-zöldséges rizs, rizs csigával és zöldséggel

Hozzászólások (56)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

ILDIKO007
ILDIKO007 Sat, 2011-12-10 21:50

Nagyon szeretem a Nosalty-oldalt, de meg kell jegyeznem, hogy ez a "csigakérdés" eléggé felkavarta a kedélyeket :)
Emberek! Ez egy recept a sok közül, tetszik megfözzük, nem tetszik tovább lapozunk...
Szerintem, az ételt nem mindenki tálalja úgy mint ha a Gundel-ba lenne. (Jó az úgy ahogy van)
Ausztriában élek, és sokszor lapozgatok itt a barátnöimmel, akik imádják a "Magyar konyhát" amire nagyon büszke is vagyok. Sokszor kérik, fordítsak nekik a guszta receptek közül.
Kedves luveges a Te csigareceptjeid is a fordítandók között vannak :)
Mindenki más, és ettöl szép ez az egész. Nem szeretheti mindenki a Mexikói-zöldségkeveréket, nem tud mindenki perfektül tálalni, vagy totózni... De egy az közös bennünk, SZERETÜNK FÖZNI ÈS ENNI IS .

Üdvözlettel Ildiko

ildah
ildah Sat, 2011-08-06 15:00

Üdv. mindenkinek, vannak vicces dolgok az életben, na, de a sok hozzászólás vidámságra deritett, kicsitt kalandoztam a csiga témában, és találtam jópofa dolgokat, én is megenném, ez nem véres, csak a baj, hogy egy kis szöszmötöléssel jár, amig tiszta lesz a csiga, na, gondoltam az olvasottak alapján...Hajrá, Szerkesztő :D

http://mesterszakacs.eu/?t=konyhai_kisokos_detail&id=197 ez is jó receptes oldal, és még valami,
ez vicces hozzászólás lenne, ha egy kicsit bepörögne valaki az evés miatti vitáktól:
http://www.youtube.com/watch?v=jO2LuckZg24

Nevess, te nemes, akár csigát evő, akár csiga nélkül, ne SzurkaPiszka :D :)

jutkacsutka
jutkacsutka Thu, 2011-04-21 18:53

Kedves LUVEGES!
Mivel én vega vagyok /azért mert sajnálom az állatokat / kitaláltam egy nagyon jó szórakozást magamnak,amit igaz idő hiányában majd csak ha nyugdíjjas leszek akkor fogom tudni megvalósítani...tehát:Elolvastam a hozzászólásokat és cirka 35 év múlva mindenkit a hozzászólásaimmal fogok idegesíteni :-) :-) tök jó móka....egy csomót lehet rajta nevetni ahogy "hajba kapnak" a vega és nem vega olvasók...jó,ok.én is írtam a csigapörköltnél hozzászólást,de nem lefikáztam!Ha mégis úgy értelmezed akkor persze szólj és javítom,mert nem szeretnék megbántani senkit...főleg ismeretlenül.Mindenesetre jó a hozzászólások!Szép kis kalamajkát tudsz a recepteiddel okozni!
Egyébként a pörköltnél is jeleztem,hogy nekem csak a csigák megölésének módszere nem tetszik...na ok a csiga evés sem igazán,de elfogadom,hogy nem vagyunk egyformák...én jobban szeretem élve az állatokat...persze,ha a következő recepted kutyapaprikás lenne akkor tuti hogy az elsők között lennék aki /feljelentenélek,a hivatalos eljárás végett/ csúnya kommenteket írnék...de a fényképből is látszik,hogy te jó ember vagy...
De ha neked ez ízlik ...végül is nincs ebben semmi rossz,csak kioltasz 30-40 életet egy fogásért...de aki a vegetáriánus élet mellett dönt annak el kell fogadnia,hogy bizony nem tudjuk megválltani a világot bármennyire is szeretnénk...húsevők vannak ,voltak és mindig is lesznek...
Jó étvágyat mindenkinek!

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Sun, 2011-01-23 09:04

Kedves Drága Eszter!

Mivel te magázódtál, ezért írtam én is úgy. Tudod, az interneten, és ott ahol én élek, mindenki tegeződik, ezért már-már furcsa, bár felüdítő. ha valaki nem úgy "beszél" elsőre! Természetesen regisztrálni tudok, de mivel, hogy a saját oldalamra is képtelen vagyok valami értelmeset írni, nem hiszem, hogy itt maradandót tudnék alkotni. Ez nem azért van, mery olyan béna vagyok remélem, hanem azért, mert egyszerűen nincs időm semmire.
Nagyon szépen köszönöm a dícsérő szavaidat, és megpróbálok egy kicsit aktív lenni, de szezonban ezt nem ígérhetem meg.

Forrón ölel:
Tomi

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Sat, 2011-01-22 08:35

OMG!
Én elnézést kérek, csak arra reagáltam, hogy egy facebook barátnál láttam a receptet! Biztosan nagyon finom és ízletes, inkább készítsd friss zöldségekkel, meglátod illetve sokkal jobban megérzed a különbséget! A rizs minősége? Szerintem az fantasztikus, mármint amit a képen látok. De ha a csigát, mondjuk két három gerezd apróra vágott fokhagymával, és egy fél fej vöröshagymával vajon, (nem margarinon) kis sóval természetesen petrezselyemmel, és egy agyon kevés fehérborral melegíted fel, és utána keverd össze a rizzsel és a zöldségekkel, egy sokkal jobb ételt kapsz.
Csak ne felejtsd el, hogy a csiga a testvére a fokhagymának.

Kedves Drága Eszter!

Kérem, hogy ne értsen félre! Én nem kritizálni szeretnék, és nem is szeretném, ha túl okosnak tűnnék, csak egy ismerősöm mutatta ezt a cikket. A mexikói zöldségkeverékban egyetlen nagy hiba van azontúl, hogy mirelitt. Az, hogy kukorica is van benne... Sok mindenhez nem illik, és ráadásul még ...
A receptjeimet nagyon szívesen megosztom, azért is tettem néhányat közzé a honlapomon... de sajnos mint többen is a szememre vetették, színte csak profi szakácsok tudnak eligazodni rajta. Emiatt félek akárhol is írni, és inkább csak csendben maradok.

Drága barátaim, ne haragudjatok a félre érthető stílusom, illetve a nem megfelelő válasz miatt,
maradok tisztelettel:

Tomi

Gargoyle
P. / Gargoyle Sat, 2011-01-22 10:42

Kedves Tomi!
Ha már az első részben tegeződtél, szépen kérlek, velem se tégy kivételt. Leköteleznél - bár nyilván, hiszen én magázódtam először, csak az ismeretlenség kedvéért. :-)
Elolvastam néhány receptedet, és bár nem vagyok profi szakács, tökéletesen érthetőnek tűnnek.
Én továbbra is bíztatnálak, hogy oszd meg velünk őket. Az a spárga például azzal a mézben sült eperrel...
No, szerintem nem én lennék az egyetlen, akinek tetszene. Nem mellesleg szükség van itt minél több olyanra, aki hivatásszerűen, szívből, szinte már művészetként csinálja. Kérlek, regisztrálj hozzánk, mindannyian szeretettel várunk.
Valami azt súgja, itt a helyed!... :-)
Barátsággal:
Eszter

luveges
luveges / luveges Fri, 2011-01-21 20:48

Tisztelt Benkovics úr ellátogattam a honlapjára látom ön 1 híres szakácsnak titulálja magát lehet hogy így van .De ez a NO.SALTY oldala itt általában mindenki az általa kipróbált neki ízletes receptet osztja meg a többi főzni szerető NO SALTI látogatóval és általában őrülünk egymás sikereinek .mivel mi javarészt csak hobbi szakácsok vagyunk .Így például engem sem érdekel hogy ön szerint , nagyon ronda. Nem értem a rizottóba miért gáz a mexikói zöldségkeverék én a rizottókba mindig teszek mi így szeretjük.Tisztelettel luveges

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Fri, 2011-01-21 15:22

Szerintem ennek a kajának egyetlen baja van, nagyon ronda... És az a mexikói zöldségkeverék elég gáz.

Gargoyle
P. / Gargoyle Fri, 2011-01-21 21:13

No, de kedves Tamás!
Pártatlanként, engedjen meg annyit: a véleménye teljesen szubjektív. Például, nekem, aki imádja néha az egyszeri szocreál kajákat (nyugodtan emelje fel Ön is a kezét, tuti, hogy van, olyan régiség, aminek Ön sem tud nemet mondani...), külön tetszik, és igen, szeretem a mexikói zöldségkeveréket. Egyáltalán nem "gáz." Tudja, van, hogy úgy fényképezik le az ételeket, ahogy azok az egyszeri ember asztalára kerülnek. No, ez itt épp ilyen. Nem mellesleg ez az oldal arra való, hogy MINDENKI megossza a produktumait. Vagy így, vagy úgy. Néhány extrém esettől eltekintve, nem törünk pálcát, mert itt nem mesterszakácsok főznek. Legalábbis ritkán. Én külön szeretem luveges receptjeit. Ez pedig egy csigás recept ahogy Ő szereti. Mi ezzel a baj? Semmi. Azt hívjuk gáznak, ha például valaki bepróbálkozik egy Knorr szószalappal. De a mexikói keverék csak egy egyszerűbb alternatívája a zöldségpucolásnak. :-))) Ha Ön nem szereti, az az egyéni véleménye. De ez sem gáz.
Nagy mosoly!
A receptjeihez pedig gratulálok! Nincs kedve megosztani velünk? Csodásak.
Barátsággal:
Eszter

luveges
luveges / luveges Fri, 2011-01-21 18:36

Miért ronda ez ugyanúgy készült mint a rizottó csak mivel nem a meg felelő rizzsel készült ezért nem kapta a rizottó nevet. De ha neked rondának tűnik ám így legyen.

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Sat, 2010-11-13 04:01

Annyira jót nevettem ezen az oda-vissza csigavitán. :)

Icsike
icsku / Icsike Sun, 2010-08-29 18:01

Huu.. hat ezt en is elveztem olvasni.. ANnyit lehet tanulni az ilyenekbol-tol..:)) Milyen jo kis harcot folytatott a "nem csigaevo" tag. haha lehet 10ev mulva jokis etteremben jo tarsasagban majd megkostolja TITOKBAN. az ember valtozik, es ezt o valoszinuleg elfelejtette. Egyebkent en sem tudnam megenni.. még!!. Nagyon jo hajra luveges + szurosp!

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Fri, 2010-08-06 17:53

 Huha,de jol szorakoztam,megerte elolvasni a velemenyeket!Hat,szerintem mindenki azt fogyaszt amit szeret,es jol esik neki!Hajra Luveges!

Biboly
Biboly / Biboly Wed, 2010-08-04 08:31

Kedves Szikra89!
Már ne haragudj, de kérdeznék valamit: ha undorítónak tartod a csigát, miért olvasod el a receptet, minek nézegeted?
Engem ha valamelyik recept nem érdekel (esetleg undorítónak találom) egyszerűen meg sem nyitom. (Ezt a receptet azért olvastam el, mert ismerem a kitalálóját.)

Az meg eléggé meredek, amit az egyik hsz-odhoz írtál idézem: akkor is undorítónak fogom találni az ilyen recepteket...(még inkább a recept kitalálóját, illetve a recept elkészítőjét..).
Miért kell egy embert undorítónak nevezni, mert esetleg fogyaszt olyat, amit te nem.
Megjegyzem: én sem eszem meg a csigát, sőt a nyulat, őzet, vaddisznót, még sem tartom undorítónak azt az embert aki ilyet fogyaszt.
Na ennyit a civilizáltan gondolkodó emberekről!

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 17:32

Mrs Smith, igen, tökéletesen igazad van...csak annyi különbséggel,hogy ÉN nem azért írok, hogy másnak elnyerjem a tetszését. Ne forgasd ki a szavaimat. Nincs megtiltva, hogy valaki válaszoljon rá..ezt nem írtam.Mikor felhoztam,hogy nem kaptam a kérdésemre választ, akkor te mondtad,hogy de te válaszoltál(mellesleg nem, nem válaszoltál..a kérdés az volt,hogy ez nem francia konyhához tartozna?Úgy hogy...).A kérdést a recept alkotójához szántam(minő meglepő dolog). Szeretném ezt tényleg befejezni. Úgy hogy tényleg ez volt az utolsó hsz-em(okos enged...). Félreértés ne essék, nincs megtiltva,hogy még irkálj..csak már nem fog érdekelni.Szép napot

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Tue, 2010-08-03 17:04

Gratulálok kedves luveges!
Sikerült megint vihart kavarni a biliben a csigáiddal.Komolyan mondom egy komédia az egész.Kellemes délutáni szórakoztató olvasmány.De komolyra fordítva a szót,nagyon tetszenek a receptjeid és csak azt sajnálom,hogy alapanyag híján nem tudom kipróbálni őket.

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-03 17:29

Kedves jolci köszönöm a pozitív véleményed lehet hogy valahol lehet kapni .Ha valaki tudja hol írja meg.

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 16:23

Mrs Smith! Látom még mindig nem érted...de sebaj..majd egyszer. Egyik hsz-em se volt következetlen, és légyszives, fogd vissza magad, én sem elemzem az üzeneteid hű de sokat mondóságát(Pedig lehetne...x_x). Az előbb már leírtam, hogy nem tőled vártam választ a kérdésemre. Majd ha a te receptednél lesz kérdésem, akkor oké..így nem. Mielőtt ezt a rengeteg..hm...értelmes szöveget beírtad volna, láthattad VOLNA, hogy kifejtettem a véleményem azzal kapcsolatban, hogy mindenkinek más a véleménye és az ízlése. Nem fogok veled veszekedni, mert iszonyatosan nem érdekel a véleményed(Szépen fogalmaztam..).Nem csak lehet,hogy úgy döntöttem,hogy végeztem, hanem biztos. Milyen érdekes,hogy most épp TE vagy felháborodva azon, hogy kinek van joga mihez. Fura, mi? Én felnőtt, értelmes, egyenesbeszédű, civilizáltan gondolkodó és beszélgető emberekkel vitázom, maximum. Szóval engedd meg, hogy kijelentsem: nem vitázom veled.

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 16:41

Pfff....örülök, hogy ezt még ideírtad Szikra89, mert így aki olvassa, szerencsére képes értelmezni, hogy ki próbál gúnyolódni kivel...De azért azt továbbra sem értem ha nem haragszol, hogy miért ne fejthetném ki a véleményem akár még a Te hsz-ed kapcsán is?! Továbbá egyáltalán nem veszekedtem, az máskép nézne ki... Máskor pedig lécci rögtön mindegyik hsz-edhez írd oda, hogy ki nem válaszolhat...:-D Sztem ez sokkal inkább "Fura mi?"...No jó, Isten áldjon: Mrs Smith

Bia
Bogi :o) / Bia Wed, 2010-08-04 17:50

Kedves Mrs. Smith!Szerinted ez a szikra89 nem Loli?Itt a 12. hozzászólásnál a végére odaírta:Lol..Nem gyanús???Bogi

Bia
Bogi :o) / Bia Wed, 2010-08-04 18:41

Akkor mit jelent ez a 3 betű?Csak azt szeretné valaki hogy mi azt higgyük...?Eszterke itt lenne kiderítené....

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Wed, 2010-08-04 18:46

Áá, az nem loli-t jelent, hanem szleng, idemásolom Neked a Wiki-ből: A LOL az internetes szlengben használt kifejezés, az angol laughing out loud (magyarul hangosan felnevetni) rövidítése. A számítógépes kommunikáción kívül, a szemtől-szemben lévő párbeszédben is használják a 10-25 év közöttiek. Csak ennyi, semmi több.

Bia
Bogi :o) / Bia Wed, 2010-08-04 19:12

Ja értem!Mik vannak...?De te azért ne törődj ezzel a szikrával.Nemsokára ő is eltűnik mint a többi hozzá hasonló kötekedő látogató.Sajnálatos hogy néhányan mennyire nem tudják az illemet,bezzeg a szleng az megy...na jó felesleges ezen rágódni.Inteligencia...Puszi.Bogi

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 15:49

Iuveges, igen, ez így van. Valószínű, én se húzom fel magam, hogy ha eleve ilyen "hangban" folyik a beszélgetés. Persze, kritikákból tanulnak az emberek. Számomra furcsa a csigás étel. De azt hiszem, jó, hogy különbözőek az emberek, nem szerethetünk 1 dolgot. Szép napot

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 15:31

Nos. Először is, nem tőled vártam a kérdést. Elméletileg nem hozzád tartozna a válaszolgatás, hanem a recept alkotójához(hopszika). A másik: én nem mondtam,hogy a csirkét, sárgarépát, almát szépnek találom. Mivel a szép eléggé tág fogalom, és mindenkinek más a szép. Igen, én haszonállatnak tekintem a tyúkot, a malacot...a csigát, Uram bocsáss, nem tartom annak..na bumm. Egyébként, hadd legyen már annyi jogom, hogy kifejtem a véleményem(.."7. Ha a húsevéssel van a problémád, akkor sem jogos a csigánál felszólalni,..") köszike. Nos, az,hogy már eleve másik receptjét is leszólták, nem az én dolgom és az,hogy ezért kaptam ilyen hsz-t, hát nekem is nehéz visszafogni magam(mert tudnék mit mondani...), de még is igyekszem kultúráltan írni. Még valami: én a második hsz*emnél se fikáztam.Egyszerű kérdés volt, amire Zue és a hm..kedves...receptalkotó is rendesen nekem támadt. Vannak nézeteim, és van amit nem nyelek le(a szó legszorosabb értelmében). Köszönöm a kiselőadásodat Mrs Smith, de kár az energia pocséklásért. Én akkor is elfogom mondani a véleményem, hogy ha másnak ez nem tetszik. Ez van. Szabad országban élünk, szólásszabadság van. És addig amíg én téged nem szóllak le, hanem általánosságokban beszélek, addig légyszives, te is tartsd magad ehhez. A csigák aranyos állatok. De nyálkásak. Van egy olyan mondás, h a tömeget sosem kell vakon követni, az árral csak a döglött halak úsznak...". És ÉN ezzel befejeztem. Meg van a véleményem azokról akik csigát esznek, és a fejetek tetejére is állhattok és úgy üvölthettek, akkor se fogom normális dolognak látni. Pá

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 15:51

Kedves Szikra89! Lehet hogy Te úgy döntesz, hogy végeztél, de én is hozzáfűzöm még a mondanivalómat, mert bármilyen furcsa is, nem csak Neked van jogod hsz-t fűzni egy recepthez. A Nosalty szabályzatában nem szerepel, hogy szakácstárs oldalán ne fejtsük ki a véleményünket...Én nem választ írtam, hanem VÉLEMÉNYT! amit elolvasás után szerintem lehet látni...Kérlek továbbá, hogy nézz alaposabban utána annak, amit a szememre vetsz, hogy hanyadik hsz-ed után írtam Neked véleményt...Egészen pontosan a 3.! után, ennek a válasz - jelzésére kattintottam, mert ebben undorítónak nevezted a csigát, erre én is kifejtettem a véleményem, hiszen tudod, szabad országban élünk...,-) Ezért az, hogy mihez tartom magam, kérlek ne Te határozd meg! Úgy érzem én is kultúráltan fejtettem ki a véleményem, sehol nem szándékoztam sértő módon megnyilvánulni, csak próbáltam megvilágítani Neked és másoknak is egy másik nézőpontot. Az első hsz-em például az előtted szólómnak szólt, a pfúj része, a második részében utaltam csak a Te kérdésedre, hogy paela alapanyaga a csiga - tehát spanyol beütésű, de ezt persze elegánsan figyelmen kívül hagytad. Ezért én csak arra kérlek, mielőtt mindenfélét írsz nekem, nézz utána alaposabban annak, hogy Te mit írtál, és hogy én mit írtam, elkerülendő a félreértéseket. Még egyszer hangsúlyozom (immáron sokadszor) nem kötelez senki sem a csigaevésre, csak tudod, nem illik undorítónak nevezni egy receptet, ami korrektül van elkészítve, gasztronómiailag megfelelő alapanyagokkal, és általad nincs kipróbálva. Ilyenkor tanácsos megtartani a véleményt, de ezt még egyszer mondom 3. hsz-edre és továbbiakra vonatkozik. A húsevéssel kapcsolatos mondatom a hsz-ed következetlenségére utalt, semmi egyébre. Számomra nem energiapocsékolás a véleményem alapos megértése érdekében tett lépés. Maradok barátsággal: Mrs Smith

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 15:06

Akkor köszönöm,hogy vetted a fáradtságot és megnézted,hogy tényleg mire írom...Oh my god...A kérdésem az volt,hogy ez nem francia konyha(mivel magyar volt írva)?
Ezért írtam,hogy osztani bűbájosan tudtok. De az, hogy kérdeztem egy dolgot, fel se tűnt...és miután szót adtam ennek, egészen másra válaszoltál. Hát köszönöm szépen....Y.A.V.I.

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-03 15:41

Néz utána SZIKRA89 régi magyar ételek között is szerepel csiga recept lehet hogy az őseink is ettek csigákat .?Én szeretek meg kóstolni mindenféle ételt és eldöntöm hogy ízlik vagy sem ,csigás receptet sajnos nem találtam ,így vetem a bátorságot neki láttam ,csigás ételeket készíteni ,Majd felraktam a NO SALTY ra hátha valaki mást is érdekel De jó hogy elmondod a véleményed ugyanis az emberek a kritikákból tanulnak ,

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 14:29

Minden esetre, aki veszi a fáradtságot, láthatja,hogy én nem úgy írtam ide először,hogy pfúj, meg minden..szimpla kérdést tettem fel..amire persze nem kaptam választ. Mert ugye amikor le kell húzni a másikat,akkor mindent észre lehet venni. na ennyit erről. Ég Önökkel...

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 15:11

4. Abból még hogy szépnek találok valamit, nem következik, egyenesen, hogy megeszem, ilyet nem említettem sehol sem. Ergó, Te azért nem eszed a csigát mert undorító - megeszed a répát-salátát, csirkét, mert szép. Kérdem, akkor ki az, aki a szép dolgokat megeszi???? Mivel a természetet szépnek tartom, ezért ebből csak az következik, hogy bármi amit megeszek, az szép, és egyáltalán nem fordítva! S mivel gyarló élőlény vagyok, s nem vagyok képes a fénnyel való táplálkozásra, muszáj valamit ennem...5. A csiga szemszögéből való vizsgálatot úgy értettem, hogy az ő szemszögéből az ember egy büdös izzadó állat...:-D semmi egyebet. 6.Az étkezés, és az élőlények egymást elfogyasztó tevékenysége nem öröm kérdése, hanem az életfenntartásé. Az öröm - nem öröm ítélkezés - értékelés álláspont csak az ember sajátja, szimpla előítélet, neveltetés. Te se kérdezed meg se a salátát, se a csirkét, hogy örülsz-e, hogy megeszlek? Itt is el kellene döntened, hogy a körfogás pártján vagy-e vagy sem. S mielőtt még azzal jönnél, hogy nem eszel húst, akkor ne hidd, hogy a növények nem félnek, mielőtt letépik őket! Ezt ugyanis már régen kimutatták műszerekkel tudósok. Tehát, ezen az alapon csak hullott gyümölcsöt, (ilyen emberek vannak Indiában) vagy dögöt lehetne enni...Hát igen, nagy lelkiismereti kérdés: Enni, vagy nem enni.... 6. Haszonállatok?! HaHaHa...Szerencsétlen nyomorultak, őket jobban sajnálom, mint a csigákat...Szerinted ez indok?! Öljük le a disznót, a marhát, mert az haszonállat??? Hát nem tudom, ezt komolyan gondoltad-e? Azok is élőlények vagy tévedek? Ők ki vannak véve a létezők kategóriájából? Egyébként ez az indokod meg ott sántít, hogy a csigát tenyésztették - tenyésztik étkezési célra, csakúgy, mint a kagylót, és egyebeket. 7. Ha a húsevéssel van a problémád, akkor sem jogos a csigánál felszólalni, mert ezt minden egyes húsételnél meg kellene tenned. 8. Luveges azért tette ezt a megjegyzést, ami neked olyannyira szemet szúrt, mert már az első csigareceptnél mindenféle hsz-t kapott, szerintem nem jogosan, így ne csodálkozz, hogy ezt a hsz-t írta. Biztos lehetsz benne, hogy ők fogyasztják ezeket az ételeket. Szóval ennyit a "likakról" amit szerintem csak azért tartasz likaknak, mert nem igazán akarod helyén értelmezni azt amit írtam, pedig... továbbra is a legjobbakat: Mrs Smith

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-03 14:51

Van akinek a vega kaja a normális van akinek a csiga és egyéb tengeri herkentyűk ezert nem vagyunk egyformák De azért mert mindenkinek más az ízlése még lehet normális a felfogása a kaják szempontjából vagy szerinted talán nem?,

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 13:56

Fura dolog egyébként. Hogy luveges is, egyből a csiga ellenes tábornak szán üzenetet. Az ember nem azért főz,hogy saját magának és/vagy a családjának örömet okozzon? Igen, ha a lelketeket arany tálcán teszitek is ki, akkor is undorítónak fogom találni az ilyen recepteket...(még inkább a recept kitalálóját, illetve a recept elkészítőjét..). Mrs Smith, ha szépnek találsz valamit, mért kell lerombolni és (bocs a kifejezésért) megzabálni? Olyan dolgokkal jössz elő, ami minden oldalról likas. Ha valamit szépnek találsz, még nem kell azonnal felülkerekedni rajta. Vizsgáljuk a csiga szemszögéből? Vicces. Már csak azért is,mert senki se örülne annak,hogy ha egy másik faj megenné. Igen, van körforgás. Nem véletlenül vannak haszonállatok. (és mielőtt bárki belekötne, nem zabálom magam hülyére a húsokból...). A csiga nem haszonállat. Cseppet sem. Ha látok egyet mászni az erdőben, akkor nem az jut eszembe,hogy "cuki csiga, édi csiga, fincsi csiga, hamm".

luveges
luveges / luveges Wed, 2010-08-04 16:35

SZIKRA89
Miért vagyok undorító mikor nem is ismersz ? 1 recept alapján hogy tudsz megítélni egy embert ?
LUVEGES

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 15:10

Kedves Szikra89! Szeretném tisztázni Veled a dolgokat. 1. Nem akarok a lelkedre beszélni, nem, nem erről van szó. Leundorítóztad a csigarecepteket, ezért írtam, hogy Neked ami undorító, másnak nem biztos, hogy az, ezért kár szólnod, amíg nem próbáltad ki. 2. Első hsz-ed itt! Valóban nem pfújolás volt, és pontosan ezért arra nem is reagáltam, én a következő hsz-edre írtam véleményt, amiben már undorítónak tartod a csigát. 3. Mivel az indokaid több sebből véreznek, el kellene döntened, hogy most akkor sajnálod-e a csigát, vagy undorító, vagy szép, vagy mi.

luveges
luveges / luveges Tue, 2010-08-03 13:21

Van 1 rossz hírem a csiga ellenes tábor számára elkészítettem a éti csiga bakonyi módra de még elbírálásra vár

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 12:36

Jaj, ez lemaradt:
"Amíg nem próbálod ki a csigát, addig nem tudhatod, hogy jó-e". Na akkor megyek és felfalom az első kutyát, ami velem szemben jön..elvégre nem tudhatom,hogy jó-e az íze...LoL

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 12:57

Kedves Szikra89! Semmilyen élőlény nem tápláléknak jön világra, beleértve a növényeket is. Egyszerűen csak van olyan másik élőlény, ami megeszi. Ez a természet körforgásába tartozik bele. Számomra az élőlények nem rondák, mégha szerinted undorító is a csiga. Szerintem szép. Ez csak nézőpont kérdése. Én szeretem a természetet, és szépnek találom a benne lévő élőlényeket. Csak az előítélet, és a neveltetés mondatja az emberrel azt, hogy az egyik "ronda" a többivel szemben. Pedig! Ezt a dolgot a csiga szemszögéből is meg kellene vizsgálni ránk vonatkozólag...:-D Ez az "Az vagy amit megeszel" buddhista mondás egy kicsit távolabbra vezeti az embert, és a gondolkodást, nem érdemes idekeverni, de ha már itt van, akkor Pilinszkyt is idézném szívesen, mint buddhista lelkületű költőnket, elnézést, ha nem száz százalékos az idézet, de most csak fejből írom: " A giliszta halála ugyanaz, mint a napfelkelte." Ennyit az élőlények rondaságáról. Örülök, egyébként, hogy "lejjebb adtál a kannibalizmusból, s most már csak a kutyát emlegeted...Mindenesetre ezzel arra céloztam volna, hogy kár kirohanni egy recept ellen, ha még nem kóstoltad. Nem kell megtenned, de kár ilyen megjegyzéseket tenni ebben az esetben ellene! A legjobbakat: Mrs Smith

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 12:34

Kedves Mrs Smith!
Már bocsánat, de én hasonlatot írtam. Elvégre,a csiga sem élelmiszerként jön a világra.
Örülök,hogy számodra nevetséges a hozzáállásom. Számomra az nevetséges,hogy az vagy, amit megeszel. És köszönöm, de én inkább leszek csirke vagy sárgarépa, mint egy csúszó mászó, nyálkás csiga.

Szép napot

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 11:17

Na tessék. most engem szóltok le azért,mert undorító dolognak tartom,hogy egy csúszó,nyálkás állatot megegyek...ez jó dolog?
Igen, a franciáknál ez szokás...na de a kínaiaknál meg a macska+kutya evés is megy..akkor most már ők is az étlapon lesznek, mert van amelyik kultúra megeszi őket? Meg akkor az élő polip, kacsaembrió is mehet,mert őket is megeszik valamelyik kultúrában? Esetleg embert is egyek majd,mert az is megy pl a kannibáloknál??!!

szurosp
Mr and Mrs Smith / szurosp Tue, 2010-08-03 12:08

Kedves Szikra89! Amíg nem próbálod ki a csigát, addig nem tudhatod, hogy jó-e. Mivel elég sokan fogyasztják Európában! és nem Kína, stb helyeken, előkelő éttermekben is készítik, addig nem igazán kellene leszólni az ilyen recepteket.A világban elég sokféle dolgot megesznek, s nagyon sokan arra fújolnának, amit mi fogyasztunk. Ezért nem gondolom, hogy egy egyszerű csigás receptnél mindjárt a kannibalizmust kellene felemlegetni, mert ez egy kissé sarkos, és számomra elég nevetséges hozzáállás...A legjobbakat: Mrs Smith

Törölt Felhasználó
Törölt Felhasználó Tue, 2010-08-03 08:30

A csigaevés valakinek normális, valakinek nem. Nem értem, hogy miért kell leszólni...
Sok embernek a sertés vagy a csirke undorító. A vegáknak meg mindegyik.

Szikra89
Szikra / Szikra89 Tue, 2010-08-03 03:20

Azt ne mondjátok,hogy szerintetek annyira normális dolog a csigaevés...mert nem hiszem el. Kezdek rájönni, hogy miért van egyre több vega a világon:S

635
vöröshagyma 1 kis fej
0 ízlés szerint
bors 0 ízlés szerint
petrezselyem 1 csokor
éticsiga 20 dkg
napraforgó olaj 1 ek
rizs 15 dkg
zöldségkeverék 15 dkg
trappista sajt 10 dkg