Értesíthetünk a legfrissebb témákról?

oké!

Tonhalas-feta sajtos pite

75 perc / előkészület: 15 perc sütés: 60 perc
receptkönyvben hozzászólások (27)
jegyzet hozzáadása,
törlése, szerkesztése

story

Ez saját recept, miután a tonhalas tésztát is nagyon szeretjük, és a szalonnás-sajtot pitét is, így én kikísérleteztem a kettőből ezt a fincsi pitét. Már sokszor megsütöttem. Salátával ettük, de még hidegen is finom. Munkába, iskolába, tízóraira jól jön szendvics helyett.

hozzávalók / 4 adag

Szólj hozzá!

elkészítés

1. Kivajazunk egy pitetálat, vagy egy jénait.
  2. Előkészítjük és feldaraboljuk a hozzávalókat, majd egy tálban az első 9 anyagot elkeverjük.
  3. Egy másik tálban a második 5 hozzávalót keverjük el.
  4. Most a kettőt összevegyítjük, és a pitetálba öntjük.
  5. 200 C fokos sütőbe dugjuk, amit 10 perc után lecsökkentünk 180-ra, és kb. 1 órát sütjük, vagy amíg piros nem lesz, és az egész felpuffad.
  6. Hagyjuk az elzárt sütőbe még 5 percig, majd tálalhatunk.
  • sütési hőfok: 180°C
  • sütési mód: alul-felül sütés
  • tepsi mérete: 24 cm

szezon: bármikor
nehézség: könnyű
kategória: pite
szakács elkészítette: család kedvence receptek
mikor: ebéd, uzsonna, vacsora
kalória: magas
adag: 4 főre
elkészítési idő: 60-120 perc
fogás: főétel

egyéb elnevezések

feta sajtos-tonhalas pite, sajtos-halas pite, tonhalas-sajtos pite

Hozzászólások (27)

A komment maximális hossza nem lehet több, mint 3969 karakter!

yeri
yeri Sun, 2016-06-12 07:31

Biztos gyakorlatlan vagyok :) az első 9 és a második 5 összetevővel van gondom. Szóval a liszt az utolsó az első csoportban és a többi a második,ugye?
köszi

pussycat / vcsuka Sun, 2016-06-12 11:02

Igen, az elso 9 a szaraz hozzavalok, a masodik 5 pedig a nedves hozzavalok. Ket kulon edenyben keverd el, majd a ket edeny tartalmat keverd ossze es igy ontsd bele a kivajazott sutotalba. Ez ilyen egyszeru. Ezzel a modszerrel mas alapanyagu pitet is keszithetsz. Remelem, hogy tudtam segiteni!

yeri
yeri Sun, 2016-06-12 15:26

Nagyon köszönöm a gyors választ :) (akkor csak a szám nem stimmel, 4 ha nem számolom a fűszereket, vagy azokkal együtt 6) Ki is próbálom a napokban!

edco
edco Sat, 2016-04-23 19:04

Nagyon szeretjük a tonhalat, így ez a recept nagyon felcsigázott minket. Elkészítettem, mindent úgy ahogy le volt írva. Végül elkészült, nagyon finom illata volt. Majd jött a kóstolás... Végülés finom, de leginkább a paprikát éreztük ki az ételből, mint a tonhalat. A feta sajt és a bacon egyáltalán nem érződött ki. Az állaga nekem egy kicsit szivacsos volt, kicsit szaftosabb kajcsira gondoltunk. Összességében egy "nem rossz" étel, de annyira nem "hűűű de finom", hogy újra elkészítsem.
Azért köszi a receptet

Nosalty.hu
Nosalty.hu Tue, 2013-09-03 02:14

Kedves Szakácsunk!
Gratulálunk, a Tiéd lett 2013.09.02. legnézettebb receptje!
Üdvözlettel, NoSalty.hu

kittike23
kitti25 / kittike23 Mon, 2013-09-02 22:41

Szia, nekem csak annyi kérdésem lenne hogy az 1 bögre kb mennyit jelent? Köszönöm a válaszodat előre is. :)
Kitti

pussycat / vcsuka Tue, 2013-09-03 02:29

Szia Kitti! Nalam, es altalaban hivtalosan, ha egy receptet olvasol, az mindig 2.5 dl, mert a konyhai merohengereken is ugy van jelolve, hogy 2.5 dl=1 cup(bogre), vagyis 4 x 2.5 dl= 1 liter:)
Udvoztettel, Veronika

szandokan
szandokan Thu, 2013-04-04 18:40

Hali-hali!
Olvasom gregorevát kissé pironkodva de a halat én sem eszem semmilyen formában sem......JUJJUJ...
úgyhogy a tonhalat főtt füstölt tarjával helyettesitettem :::))) Szerintem nem lett rossz::::::))) A páromnak recept szerint készitettem neki nagyon izlett.A tonhal olaj a cirmosoké,fényes is a cica szőr :::))) Pussycatnak és gazdijának köszi a receptet!!!!
Cicadorombolós szép napot! Szandokán

pussycat / vcsuka Fri, 2013-04-05 13:39

Hello Szandokan! Olyan jo olvasni a jokedvu, hangulatos irasaidat:::))) Nagyon jol tetted, hogy fustolt hussal elkeszitetted, mert nekem az eredeti receptben is az volt, csak en gondoltam, hogy mi tonhal konzervvel is szeretnenk. Nagyon szivesen!
Most a Pussycat nem nagyon dorombol, mivel tegnap elkoltoztunk es az uj helyen meg nem erzi jol magat! En meg hulla faradt vagyok::::))))
Neked kivanok cicadorombolos szep hetveget! Veronika

Éva-Anyóca / gregoreva Wed, 2013-03-27 13:53

Veronika!

Jaj, azt nem írtam oda, hogy muszáj, hogy a halak tök frissek legyenek, így a tonhal is... :)

Ilyen finnyás egy bandát még nem éltem, hogy mennyit küszködök velük, hogy egyenek halat, és ne tudják meg,...néha nem sikerül, mert azért mindennek meg van a jellegzetes íze, illata, satöbbi,...én meg fejlövést kapok, mire elmagyarázzák, miért nem jó a hal, persze,na de amiért kéne enni halat, az meg jó lenne nekik,most hogy legyen okos az ember lánya...., de azért turmixolni nem fogok!!!!!!!! :-D
Éva-Anyóca

pussycat / vcsuka Wed, 2013-03-27 14:24

Szia Evikem! Hat nekem is a lazac a kedvencem, de mi sem nagyon engedhetjuk meg, csak nagy unnepek alkalmaval, mivel ez itt is eleg draga. Ezert nem latsz a receptjeim kozott lazacbol keszult kajat. Ja, a lazacban is csak a fustoltet szeretem, de azt nagyon. Karacsonykor szoktunk enni krumplisalataval.
Igy aztan marad a tonhal. Mi tesztaval is nagyon szeretjuk. Ez a pite is meno nalunk, salataval, vagy befottel finom. Egyebkent a sok sajttol nem is nagyon erezni, hogy tonhal. Es meg a pussycat is ezt kapja, mert itt nalunk ez elegge olcso, szinte olcsobb mint a macskakaja:-))))
Veronika

Éva-Anyóca / gregoreva Thu, 2013-03-28 23:58

Kedves Veronika!

De jó dolga van a macseknak.. :D
Nálunk macimum parizert kap, nem veszünk konzervet, jut neki az ételmaradék, és a kutyának is.. :)

Nem itt, mi valami olyan halat szoktunk venni, aminek az a neve: hekk-törzs, illetve pangasius filé,....ezek finomak, és viszonylag elérhető árban vannak,...a múltkor leírt halak, az álmaim halai, és azok, amiket a fiúk a családban megennének,... de nem tudom megvenni.. :)
Ezért hal esetében ezzel a fent említett: hekk-törzsel és pangasius filével szoktam alkotni... :)
Elmegy, megeszik, csak nem lehet olyan sűrűn, ahogy jó lenne.
Reménykedünk, hogy elmegy húsvétra a hó, de marad még a hideg, és jön a sok-sok eső, tán, szerdától, csütörtöktől fog elkezdődni a melegedés, és remélem, az eső is eláll..... nagyon sok ez a hó és víz mennyiség a földnek... :(
Nehéz lesz ültetni akár nagyban, ( államilag), akár csak háztájiban, kertben..... A föld nagyon vizes, és nagyon hideg,...még :(
Éva-A.

Éva-Anyóca / gregoreva Wed, 2013-03-27 13:46

Kedves Veronika!

A családomat nagyon szeretem, viszont a férjem és a fiam nem szeretem a halat című nagydoktori előadásától feláll a hátamon a szőr!!!!!!!!!!!!!!! :( :(

A hal finom és egészséges, de ezekkel nem lehet beszélni....:(

Ezért ezt a finomságot, ha csak nem: tonhal, meg pisztráng, meg lazac nem készíthetem el, mert a hal szerintük: büdös, ammónia szaga van, szálka van benne, és hal ízű.... tulajdonképpen más bajuk nincs is vele !! :( :(

A lányommal meg nem tudunk ennyit megenni, úgyhogy a halacska nélkül,- mivel a fent említettek drágák, itt nálunk , és főleg az én pénztárcámnak,- szóval megcsinálom. :)
Borzasztóak a férfiak!!! :)
Éva-Anyóca

Éva-Anyóca / gregoreva Tue, 2013-03-26 14:14

:) , micsoda színkavalkád, végre valami finomságban tavaszias színt is látni, vidámságot, köszönöm, és mentés. :)